اجرای طرح ویژه نظارتی بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: طرح ویژه نظارتی بهداشت محیط در ماه رمضان با هدف تشدید نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی در سراسر استان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

نوروزیان با اشاره به اینکه هر روز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و در مواردی تا ساعت ۲۴ روند نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نظارت کارشناسان و بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه، همه روزه و در روز‌های تعطیل انجام می‌شود.

وی گفت: در نظارت بر مراکز پخت مواد غذایی، اسیدیته یا میزان سوختگی روغن مصرفی، دمای محیط، ph مواد غذایی، رطوبت، شوری مواد غذایی، بار میکروبی سطح کار و ... در محل سنجش و اندازه‌گیری می‌شود.

نوروزیان افزود: تمامی مراکز عرضه حلیم، آش و زولبیا و بامیه موظف به اخذ تاییدیه از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی هستند و در صورت نداشتن مجوز تعطیل می‌شوند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گفت: نمونه برداری از زولبیا و بامیه و ... با تجهیزات پورتابل بازرسی در مکان انجام می‌شود و نظارت‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این ایام بر ایستگاه‌های نذری به ویژه اماکنی که اقدام به توزیع چای در لیوان‌های یکبار مصرف می‌کنند نیز نظارت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ط


اجرای طرح ویژه نظارت در ماه مبارک رمضان

برچسب ها: ماه رمضان ، طرح نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.