عطوان: پیروزی مقاومت نشان داد زمان بزن در رو گذشته است

سردبیر رأی الیوم با ابراز خوشحالی از پیروزی مقاومت در نوار غزه و شکست سنگین رژیم صهیونیستی گفت زمان بزن در رو و بازدارندگی اسرائیل گذشته است.

­عطوان: پیروزی مقاومت نشان داد زمان بزن در رو گذشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با ابراز خوشحالی از پیروزی مقاومت در نوار غزه و شکست سنگین رژیم صهیونیستی و با اشاره به از بین رفتن بازدارندگی این رژیم گفت زمان بزن در روی هواپیما‌های اسرائیلی گذشته است.

عبد الباری عطوان در سخنانی در بخش تصویری رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود افزود: جوانان غزه شکست بزرگی را به نتانیاهوی هم پیمان ترامپ وارد کردند. آنان ضربه سهمگینی به جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا که به قول خودش می‌خواهد مسئله فلسطین را حل کند تحمیل کردند. چه کسی از تو خواسته است که مسئله فلسطین را حل کنی؟ این ماییم که باید مسئله فلسطین را حل کنیم این ملت فلسطین است که باید مسئله فلسطین را حل کند. مقاومت و محور مقاومت باید مسئله فلسطین حل کنند. آن‌ها هستند که نقشه‌ها و مرز‌های نهایی فلسطین را مشخص می‌کنند. کوشنر چه کسی است که برای ما معامله قرن را آورده است و می‌خواهد آن را بر ما تحمیل کند.

این روزنامه‌نگار عرب اعلام کرد: جوانان غزه توانستند کمتر از دو روز ۷۰۰ فروند راکت و موشک شلیک کنند و اسرائیل را به نبردی بکشانند که به شدت آسیب دید. آن‌ها بودند که نتانیاهو را به دام انداختند. آنچه اتفاق افتاد آن بود که این جوانان همه معادلات را تغییر دادند و معادلات جدیدی را تحمیل کردند. پس از این دیگر نبرد طولانی وجود نخواهد داشت. پس از این دیگر بین جنگ‌ها فاصله زیادی نخواهد بود. اکنون هر دو ماه یک بار جنگ رخ می‌دهد. هر دو ماه می‌بینید که شهرک نشینان به سوی شمال فرار می‌کنند تا جانشان را نجات دهند. آن‌ها نیز امروز همچنانکه فلسطینیان را دچار ترس و وحشت می‌کردند، خودشان دچار ترس و وحشت شده اند.

سردبیر رای‌الیوم در ادامه تاکید کرد: زمان بزن در روی هواپیماهایشان و اینکه بمباران کنند و پاسخی داده نشود، گذشته است. بازدارندگی اسرائیل پایان یافت. ملت فلسطین دیگر به هیچ وجه از اسرائیلی‌ها و هواپیماهایشان و ارتش‌ها و یگان‌های ویژه آنان نمی‌هراسند. الان بازدارندگی در دست فلسطینیان است. موشک‌ها آماده هستند. هر موشکی نیز صد کلاهک انفجاری دارد و موشک‌ها نقطه زن هستند. شما دیدید که مقاومت اعم از حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند ما الان یک دستگاه اتوبوس نظامی اسرائیلی را با موشک کورنت هدف حمله قرار می‌دهیم و آنان همین کار را نیز انجام دادند و تصویربرداری و تصاویرش را در پایگاه‌های اجتماعی پخش کردند که همه جهانیان دیدند و در همه تلویزیون‌های اسرائیل نیز پخش شد. ارتش‌های عربی که روی سینه‌های افسرانشان ستاره‌های مختلف آویزان است، کجایند و چه کار می‌کنند؟

عطوان با اشاره به جوانان مبارز غزه گفت: این دلاورمردان و این ژنرال‌های واقعی، اتوبوس نظامی اسرائیلی را هدف قرار دادند و از آن تصویر برداری کردند. به خدا سوگند ما چنین چیزی را فقط در زمان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی دیده بودیم. ساکنان غزه که گرسنه نگه داشته شده اند در آستانه ماه مبارک رمضان با یک فروند موشک کورنت یک دستگاه اتوبوس نظامی را منهدم و از صحنه حمله نیز تصویربرداری کردند. این یک معجزه بی سابقه است. این درسی به همه اعراب و همه مسلمانان است که ایستادگی کنید و پاسخ دهید. 

او در ادامه به ادعاهای رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد: نتانیاهو گفت ما به ۳۵۰ هدف در نوار غزه حمله کردیم. در نوار غزه ۳۵۰ هدف، کجاست؟! در غزه فقط انسان‌ها هدف حملات اسرائیل هستند. تل‌آویو برای اولین بار سردرگم شده بود و به دنبال آتش بس فوری بود. نبرد فقط دو روز طول کشید و این رژیم خواستار آتش بس شد و دست به دامن مصری‌ها شد. چرا چنین شد؟ چون دو مرد به نمایندگی از مقاومت یعنی یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه) و زیاد نخاله (دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در مصر گفتند امکان ندارد هر بار آتش بس شود و سپس اسرائیل این توافق را به هم بزند. این دو گفتند اسرائیل باید به مواردی که می‌گوییم پایبند باشد اولا دامنه ماهیگیری برای فلسطینیان باید ۱۵ مایل باشد. دوم اینکه پول‌ها وارد نوار غزه شود، سوم اینکه محاصره باید کاهش یابد و گذرگاه‌ها گشوده شود و نیز دارو و غذا به غزه وارد شود؛ در غیر این صورت خبری از آتش بس نیست. نتانیاهو به طور کامل به خواسته‌های مقاومت پاسخ مثبت داد.

عطوان در پایان تصریح کرد: مقاومت اعلام کرد اگر اسرائیل حملات خود را از سربگیرد مقاومت نیز حملات خود را ازسرخواهد گرفت و موشک‌ها آماده هستند. این یک حقیقت است. این نبرد، جشن‌های اسرائیل را به مناسبت هفتاد و یکمین سال اشغال و غصب فلسطین بر کام اسرائیلی‌ها تلخ کرد. جشنواره بزرگ موسیقی و آواز را که از سراسر جهان دعوت کرده اند بر کام اسرائیلی‌ها تلخ کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کاش سران خفت پذیر آل سعود ، امارات و بحرین به جای تکیه بر دشمنان قسم خورده اسلام ومسلمین به دامان جبهه مقاومت برگردند تا دروه شکوفائی امت اسلام رقم زده شود و حامیان جبهه کفر والحاد به سرکردگی آمریکا گورشان را از منطقه گم کنند.
آخرین اخبار