همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بیست نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان افتتاح شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از افتتاح بیست نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان خبر داد.

بیست نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان در افتتاح این مرکز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن در جمع پرشور وصمیمی اهالی این محل گفت:انفاق تکلیف دینی واجتماعی وپیام دین برای بنیان جامعه اسلامی ویکی از ویژگی‌های نظام اسلامی است که بایستی در این زمینه فرهنگ سازی وسرمایه گذاری شود.

وی هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج وتوسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری، سبقت درخیرات وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کردوگفت: بهره گیری از حضور، تخصص ومهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیاز‌های نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

صفری با تاکید بر اینکه کمیته امداد در حوزه انفاق وترویج فرهنگ نیکوکاری همواره با همت وجدیت تلاش می‌کند ویزگی‌های این نهاد را برشمرد وافزود:اولین ویژگی کمیته امداد متکی به مردم ومردمی بودن برنامه‌های این نهاد مقدس است ودومین ویژگی آن متکی بودن به ارزش‌های الهی است که در حوزه‌های اکرام ایتام، محسنین، سالمندان، جمع آوری صدقات وزکوات فعالیت می‌کند.

صفری به رفع مشکلات مردم از طریق مساجد اشاره کردوادامه داد:مسجد خانه خداست وفرهنگ ودین مردم در مسجد سامان می‌یابد وباایجاد مراکز نیکوکاری معیشت مردم نیز با حفظ عزت نفس وکرامت انسانی وبا همت خیران با محوریت مساجد در خانه خدا سامان پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند گفت: در سال گذشته خیران بیش از ۹ میلیارد تومان در قالب مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده اند و برنامه ریزی شده است تاپایان سال این مراکز به ۱۱۰ مرکز نیکوکاری افزایش یابد.

صفری با تقدیرازهمراهی مردم خیر ونیکوکار استان در برنامه‌های کمیته امداد گفت: در سال گذشته مردم استان زنجان بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند ودر حوزه اکرام ایتام نیز میانگین سرانه ماهیانه ایتام به ۴۸۱ هزار تومان افزایش یافته است.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا تهرانی بعنوان میهمان این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت وضمن اظهار خرسندی از مشارکت مردم استان در کار‌های خیر به ویژه پرداخت زکات گفت:قبل از ماه مبارک رمضان خمس وزکات خود را پرداخت کنید که یکی از آثار اساسی پرداخت زکات تربیت نسل پاک ومحب اهل بیت (علیهم السلام) است ولقمه حرام در زندگی انسان تاثیر منفی دارد.

در پایان این مراسم جهانگیری بعنوان رئیس هیت عامل مرکز نیکوکاری حضرت زینب کبری (س) معرفی شد.


انتهای پیام/ر


در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات توسط مردم پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.