طرح هادی در ۱۱ روستای آران و بیدگل به اجرا در آمد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آران و بیدگل گفت: تاکنون فاز اول طرح هادی را در ۱۱ روستا اجرایی کردیم که از این تعداد، ۴ روستا وارد فاز دوم طرح هادی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا قدرتیان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آران و بیدگل اظهار داشت: فاز اول طرح هادی در تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوارکه بالغ بر ۱۱ روستا است با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به اجرا گذاشته شد.

وی به اجرای فاز دوم طرح هادی در ۴ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح هادی بازگشت روستائیان از شهر به زادگاه‌های خویش است در همین راستا شاهد مهاجرت معکوس در روستای محمد آباد مرکزی با احداث یک محله روستایی شدیم.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ روند مهاجرت معکوس در آران و بیدگل آغاز شد که این موضوع بازتاب ملی بسیاری داشت.


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آران و بیدگل همچنین از تخصیص ۳ هزار تن قیر رایگان از سال ۹۴ تا سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد: به میزان ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی صورت گرفت.


وی با اشاره به اینکه اعتبارات در سال گذشته ۲.۳ میلیارد ریال است، ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت گرم به مساحت ۴۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و به متراژ ۲ هزار متر طول جدول گذاری صورت گرفته است.

قدرتیان افزود: کف فرش به مساحت ۹۰۰ متر مربع و کانیوو به متراژ ۶۰۰ متر طول در قالب اجرای طرح هادی به اجرا درآمد.
وی به اعطای ۱ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ویژه بهسازی جهت مقاوم سازی مساکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال اشاره کرد و بیان داشت: ۴۰ فقره کمک بلاعوض به واحد‌های نیمه تمام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات و حوادث به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال تخصیص یافته است، گفت: همچنین ۴۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل واحد‌های روستایی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

وی گفت: ۳۰ درصد بافت ۱۱ روستای آران و بیدگل فرسوده است که بدنبال کاهش درصد بافت فرسوده در این روستا‌ها با اعطای وام مقاوم سازی و طرح جدید درجاسازی در سال جدید هستیم.

وی از معرفی روستای علی آباد کویر به عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد و اعلام داشت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۷ جلد وبرگ سند روستایی و ۱ هزار و ۲۵۲ برگ سند شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی گفت: آران و بیدگل تنها شهرستان موفق در جذب ۹ فقره تسهیلات مرمت بافت با ارزش روستایی (بوم گردی) به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در استان اصفهان است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار