لغو ناگهانی دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده پمپئو و مرکل

وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود امروز (سه‌شنبه) در برلین با صدر اعظم آلمان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند که این سفر به یکباره لغو شد.

لغو ناگهانی دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده پمپئو و مرکلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نشست از پیش برنامه‌ریزی شده میان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان لغو شده است.

مایک پمپئو قرار بود امروز (سه‌شنبه) در برلین با آنگلا مرکل و هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان دیدار کند.

برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند این نشست به دلیل برخی مسائل مربوط به مطبوعات به تعویق افتاده است. با این حال، بیانیه رسمی درباره علت لغو این دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده ذکر نشده است. همچنین پمپئو پس از لغو دیدار با سران آلمانی به شهر رووانیمی در فنلاند سفر کرد تا در نشست شورای قطب شمال شرکت کند. مقصد بعدی پمپئو هنوز مشخص نشده است.

طبق اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، پمپئو به زودی در برلین چند نشست مهم را برگزار خواهد کرد این در حالی است که زمان این دیدار‌ها اعلام نشده است.

دفتر آنگلا مرکل و هایکو ماس نیز در مورد لغو دیدار با پمپئو تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود طی سفر به آلمان در مورد خط لوله نورد استریم ۲ با مرکل مذاکره کند. پروژه نورد استریم ۲ گاز طبیعی را از روسیه به کشور‌های اتحادیه اروپا منتقل می‌کند. آمریکا ضمن مخالفت با این پروژه، مدعی است ارسال گاز روسیه به اروپا، وابستگی کشور‌های قاره سبز را به دولت مسکو بیشتر می‌کند.

در ماه فوریه نیز مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به شرکای اروپایی واشنگتن هشدار داد در برابر اجرای پروژه نورد استریم ۲ مقاومت کنند چراکه این پروژه به وابستگی اروپا به روسیه منجر خواهد شد. در همین حال، بسیاری از مقامات اروپایی اعلام کردند بدون توجه به موضع آمریکا از اجرای این پروژه گازی حمایت خواهند کرد.

نورد استریم ۲ پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه با آلمان، فرانسه، اتریش و هلند است که با هدف ارسال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار