ماه رمضان بهار قرآن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت : در این ماه که بهار قرآن است، توجه ویژه تری به برنامه‌های قرآنی می‌شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزار‌های علوم قرآنی یکی از برنامه‌های شاخص ما در این ماه پرخیر و برکت است.

وی زمان افتتاح این نمایشگاه را در صورت تصویب در ۲ تاریخ احتمالی دهم یا پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اعلام و گفت : این اتفاقات و رویداد‌ها که در طول سال و در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد فرصت و توفیقی است که پیش می‌آید تا بتوانیم بهره برداری لازم را از این رویداد‌های مبارک داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای قرآن، ابراز کرد: فعالیت‌های قرآنی را در درجه اول به عنوان یک تکلیف دینی باید مورد توجه داشته و در درجه دوم حساسیت کامل برتکلیف اداری و سازمانی برای اجرای آن به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اولویت نخست برای برگزاری نمایشگاه قرآن در دانشکده علوم قرآنی است که در صورت امکان پذیر نبودن برگزاری در این دانشکده، مسجد معتضدی را برای برپایی نمایشگاه در نظر داریم.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی از این رویداد مهم، گفت: بخش تبلیغات رسمی آن از طریق تبلیغات محیطی با نصب بنر و تراکت، اطلاع رسانی در صداوسیما، فضای مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها صورت می‌گیرد، اما بخش دیگر آن تشکیلاتی است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید توسط سازمان‌ها و نهاد‌ها در میان مرتبطین و مخاطبین آن‌ها برای حضور بیشتر مردم در نمایشگاه صورت بگیرد.

حجت الاسلام جعفری، همچنین از برگزاری محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان ممتاز و بین المللی اهل سنت و تشیع با رویکرد وحدتی و تقریبی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تأکید کرد: تمام سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط اعم از اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، شهرداری، استانداری و سپاه باید پای کار بیایند تا بتوانیم یک مراسم وزین و باشکوه را برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با نوآوری در برنامه‌های قرآنی می‌توان انس مردم را با قرآن بیشتر کرد، گفت: برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های تحققی اقتصاد مقاومتی، تفسیر قرآن در دستور کار است.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد افزود: برپایی نماشگاه کتاب و نرم افزار‌های قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و برنامه‌های متنوع نمایشگاه در غرفه‌های مختلف برای نمایشگاه علوم قرآنی، چون طرح کرسی تلاوت، طرح تعویض قرآنی‌های کهنه با نو، طرح نقاشی کودکان حول محور قرآن در برنامه است.

وی اظهار امیدواری کرد شهرداری و سایر دستگاه‌ها نسبت به تبلیغات برنامه‌های مختلف، مردم را نسبت به این رویداد عظیم متوجه سازند.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری این برنامه‌ها نیاز به هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، گفت: برگزاری بیش از ۵۰ محفل انس با قرآن در سطح استان، برقراری تفاهم نامه با صدا و سیما و استارت کار با نمایشگاه علوم قرآنی، برگزاری ۲۰ کرسی تفسیر قرآن در سطح استان، ۱۵ محفل جزخوانی در سطح استان و برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی در نمایشگاه علوم قرآنی نیز در ماه مبارک رمضان در استان انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزار‌های علوم قرآنی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار