مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

۶۴۰۰ مددجوی اردبیلی نیازمند مسکن مناسب هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که از منزل مناسب بی‌بهره‌اند، نیاز اساسی به خرید، ساخت و تعمیر سرپناه خود دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی،مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در دیدار با فرمانده یگان ویژه استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد با ارائه خدمات گسترده به خانوار بی‌بضاعت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلاش دارد ضمن کاهش فقر به امنیت پایدار منطقه کمک کند، گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت که از منزل مناسب بی‌بهره‌اند، نیاز اساسی به خرید، ساخت و تعمیر سرپناه خود دارند که کمیته امداد با همیاری سایر دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های خیران تلاش دارد این مشکل اساسی مددجویان را رفع کند. 

وی افزود: کمیته امداد استان اردبیل می‌کوشد با شناسایی ظرفیت‌های مناطق محروم و حاشیه‌نشین، راهکار‌های لازم را به نفع مددجویان به کار گیرد و آن‌ها را به سمت توانمندسازی سوق دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل بر اساس حفظ عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان ارائه می‌شود، افزود: خانوار تحت حمایت دارای عزت نفس بسیار بالایی هستند که با تکیه بر آن توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از مشکلات آن‌ها را به سادگی برطرف کنیم.

دشتی یکی از مهم‌ترین مشکلات خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را نبود مسکن مناسب اعلام کرد و گفت: ۶۴۰۰ خانوار تحت حمایت در سطح استان فاقد منزل مناسب هستند.

وی به هزینه‌کرد حدود هفت میلیارد تومانی در زمینه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: با وجود ارائه خدمات خرید، ساخت، تعمیر و بهسازی منازل مددجویان در شهر‌ها و روستاها، بسیاری از خانوار تحت حمایت چشم‌انتظار کمک‌های مردمی و یاری‌رسانی دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل در سال‌جاری ایجاد سرپناه مناسب برای ایتام تحت حمایت است، اعلام کرد: ۱۸۰ یتیم تحت حمایت که فاقد سرپناه مناسب هستند در سطح استان اردبیل شناسایی شده‌اند که تلاش خواهیم داشت با یاری حامیان و نیکوکاران این مشکل اساسی را رفع کنیم.

دشتی با بیان اینکه ۲۰۰ طرح عمرانی نیز با مشارکت بسیج سازندگی به مرحله اجرا در خواهد آمد، افزود: برای رسیدگی به امور فقرا به خصوص در ایجاد سرپناه از خیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی طلب یاری داریم تا در این مسیر خانوار بی‌بضاعت جامعه از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه نبود مسکن مشکلات بسیاری را برای مددجویان به وجود می‌آورد، گفت: کمیته امداد استان اردبیل درصدد است تا سه سال آینده مشکل مسکن مددجویان را رفع کرده و نیاز مسکن را به صفر برساند که این مهم نیازمند کمک‌های بیش از پیش خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

در ادامه این دیدار، سرهنگ ایوب احمدی، فرمانده یگان ویژه استان اردبیل با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان سبد غذایی مناسبی از سوی پرسنل یگان ویژه استان اردبیل برای توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر به خصوص در مناطق حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کمیته امداد و شناسایی مستضعفان واقعی جامعه تلاش داریم بیش از پیش یاری‌رسان مستضعفان جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم در زمینه ساخت و خرید مسکن مددجویی در کنار کمیته امداد به خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل یاری برسانیم، بیان کرد: در نظر داریم که خدمات عمرانی به مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها اختصاص یابد تا بیشتر مددجویان نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

احمدی با بیان اینکه با انعقاد تفاهمنامه همکاری بهتر می‌توان در خصوص ساخت، خرید و بهسازی منازل مددجویان اردبیلی تصمیم گرفت، افزود: از هرلحاظ در کنار کمیته امداد خواهیم بود تا شاهد ایجاد سرپناه مناسب و رفع نیاز‌های اساسی یکایک مددجویان باشیم.

انتهای پیام/ح

توزیع سبد غذایی در مناطق حاشیه نشین اردبیل

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.