تسهیلات و وام بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شد

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : تسهیلات و وام بلاعوض به مستأجران زلزله زده پرداخت و مستأجران را توانمند کردیم که بتوانند در جایی اسکان یابند و سرپناهی را برای خود تهیه کنند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده استان گفت : در فرآیند بازسازی هر مستاجری که توانسته زمین تهیه و تحویل دهد، نسبت به پرداخت تسهیلات برای آن‌ها اقدام کردیم و کمک کردیم تا سرپناهی برای خودشان بسازند.

وی با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان بودند که از ما تسهیلات بلاعوض دریافت کردند، ولی نسبت به اجاره واحد و یا مدیریتی که باید انجام می‌دادند و جایی را تهیه می‌کردند، اقدام نکردند، گفت : هم‌اکنون این افراد در کانکس‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: قرار بر این بود که دولت برای مستأجران زمین تأمین کند و برای تأمین زمینه این افراد پیگیر باشد، اما تا به امروز دولت هیچ زمینی برای مستأجران زلزله زده تأمین نکرده است.

وی تاکید کرد: البته این امر در حیطه اختیارات بنیاد مسکن نیست و تا امروز دولت هیچ زمینی برای مستأجران زلزله زده تأمین نکرده است، اما ما تسهیلات و وام بلاعوض به آن‌ها پرداخت و مستأجران را توانمند کردیم که بتوانند در جایی اسکان یابند و سرپناهی را برای خود تهیه کنند.

خواجه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر آب و برق رایگان در اختیار مستأجران ساکن در کانکس‌ها قرار گرفته است، گفت: طبیعتاً افراد جهت اجاره واحد مسکونی دلسرد هستند، چرا که امکانات رایگان در محل برای آن‌ها فراهم است.

وی ابراز داشت: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مستأجران زلزله زده زمین لازم برای احداث واحد تهیه کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به واحد‌های استیجاری آسیب دیده در زلزله آبان ماه سال گذشته عنوان داشت: در مجموع تعداد واحد مستاجرینی که در زلزله سال ۹۶ شناسایی شده بود ۲۵۰۰ واحد است که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از آن‌ها برای خود زمین تأمین کردند و تسهیلاتی به آن‌ها پرداخته شده است .

 

 

انتهای پیام/د

دولت هیچ زمینی برای مستأجران زلزله زده تأمین نکرده است

 

برچسب ها: مسکن ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار