رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد؛

رشد ۸۴ درصدی صادرات محصولات فولادی در سال گذشته

سبحانی گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تن "محصولات فولادی" صادر شد که نسبت به سال ۹۶ رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۸۴ درصدی صادرات محصولات فولادیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست هم اندیشی اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد با رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: روند واردات این حوزه در سال ۹۷ همچون سال‌های گذشته کاهشی بوده است.

به گفته سبحانی، طی سال گذشته ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار تن انواع "محصولات فولادی" صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۸۴ درصدی نشان می‌دهد. این در حالی است که واردات "محصولات فولادی" طی مدت مذکور یک میلیون و ۲۶ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از افت ۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: طی مدت یاد شده، صادرات تیرآهن به ۲۴۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ است در حالی که وادرات این محصول ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۲۴ هزار تن رسید.


بیشتر بخوانید: هزار تن کاشی ایرانی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود


رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷۲ هزار تن ورق پوششدار صادر شد که رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد. واردات این محصول نیز در سال گذشته با افت ۳۹ درصدی ۲۵۳ هزار تن ثبت شد.

رشد ۹ درصدی تولید محصولات فولادی

سبحانی گفت: طی سال ۹۷ تولید محصولات فولادی با ۹ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۱ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسید. تولید آهن اسفنجی نیز با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن رسید.

به گفته وی، طی مدت مذکور، ۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تن میلگرد تولید شد که نشان از رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ دارد. همچنین تولید فولاد میانی نیز با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ به ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن افزایش یافت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تن بیلت و بلوم تولید شد و با رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ همراه بود. تولید اسلب نیز با ۳ درصد افزایش به ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تن رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار