رئیس سازمان تبلیغات شهرستان اصفهان گفت: سال های گذشته مراجعان بیشتری برای دریافت نامه جهت برپایی بنر در سطح شهر مراجعه کرده اند اما آمار مراجعه کنندگان امسال کمتر شده است.

رحیمی، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در رابطه با حوزه اختیارات این سازمان برای برگزاری مراسمات تصریح کرد: سازمان تبلیغات مسئولیت برگزاری مراسم را بر عهده ندارد و بیشتر در بحث هماهنگی و ارائه نامه‌ها به مساجد و مراکز فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی اذعان داشت: سال‌های گذشته مراجعان بیشتری برای دریافت نامه جهت برپایی بنر در سطح شهر مراجعه کرده اند، اما آمار امسال کمتر شده است. برای مثال، اعتکاف رمضانی یکی از مراسمی است که در ماه مبارک برگزار می‌شود، اما متاسفانه با وجودی که سال‌های قبل چهار یا پنج مسجد در این زمینه با ما صحبت کرده، امسال تنها یک مسجد اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان اصفهان ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی مثل جزءخوانی، قرائت دعای افتتاح و ابوحمزه توسط مساجد و مراکز فرهنگی برگزار خواهد شد و این برنامه‌ها در شب‌های مبارک قدر نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شوند.

وی همچنین افزود: در حدود ۳۰۰ هیئت مذهبی بانوان مراسم جزءخوانی برگزار می‌کنند و در حدود ۱۰ تا ۲۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر خواهیم داشت.

رحیمی همچنین در رابطه با مشکلات ترافیکی در شب‌های قدر و راه چاره‌ای برای آن، گفت: مسئله ترافیک کاملا قابل لمس است و یکی از دلایل آن کمبود پارکینگ در نزدیکی مکان‌های برگزاری مراسمات است. در این زمینه باید خود مساجد و مراکز ورود کنند و به فکر راه چاره‌ای باشند. البته ما ارتباطاتی با پلیس راهور داریم، ولی هنوز پیشنهادی به آن‌ها ارائه نداده ایم و می‌توان با هماهنگی در این زمینه شرایط برگزاری را تسهیل کرد.

وی پیرامون حال و هوای شهر اصفهان در این روز‌ها گفت: قبول داریم که در سال‌های اخیر کمتر حال و هوای شهر اصفهان به ماه مبارک نزدیک بوده است و به خاطر جزیره‌ای عمل کردن مراکز، کمتر شاهد تجمعات گسترده بوده ایم.

رئیس سازمان تبلیغات شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به نیاز برای هماهنگی و تعامل بیشتر بین هیئت امنای مساجد و مراکز برگزار کننده مراسم گفت: لازم است تا هیئت امنای مساجد در این زمینه با سازمان تعامل بیشتری داشته باشند. هرچند این کافی نیست و باید هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مربوطه مثل سازمان اوقاف و امور مساجد انجام شود تا بتوانیم برنامه ریزی‌های منسجم تری در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسمات ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

انتهای پیام/ی
 



جزءخوانی ۳۰۰ هیئت مذهبی بانوان در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.