مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزدخبر داد:

جشنواره‌ای با تشویق صنعتگران به رونق تولید ملی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از افتتاح دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره ملی پارچه فجر در سال ۹۷ طراحی شد و یزد به عنوان خاستگاه تولید نساجی فاخر از وزارت ارشاد کد برگزاری جشنواره را دریافت کرد.

 وی افزود: این جشنواره با هدف ترغیب و تشویق طراحان پارچه برای دستیابی به طراحی نوین، تشویق صنعتگران به تولید ملی، کشف خلاقیت‌های نو در حوزه پارچه و منسوجات، هم اندیشی طراحان پارچه و شناسایی نیرو‌های بالقوه طراحی و معرفی آن‌ها به بازار برگزار می‌شود.

جوادیان زاده  خاطرنشان کرد: این جشنواره روز‌های ۲۹ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ با همکاری شورای شهر و شهرداری یزد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل تأمین اجتماعی یزد، ۱۶۰ واحد نساجی در استان فعال است که حدود ۲۳ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول کارند و در واقع ۲۷ درصد سهم اشتغال یزد مربوط به این صنعت است و ۱۰۰ درصد روفرشی و ترمه و ۸۰ درصد رومبلی ایران در استان تولید می‌شود.

دبیرخانه نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) این شهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی پارچه فجر در یزد

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار