خسارت های سیل به کشاورزی چگنی

فرماندار دوره چگنی گفت: سیل فروردین ماه امسال موجب از بین رفتن یکهزار شغل در این شهرستان شده که بیشتر آن‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری است.

خسارت های سیل به کشاورزی چگنیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،قدرت الله ترابی نژاد فرماندار دوره چگنی در نشست کارگروه اشتغال در محل استانداری لرستان افزود: یک سوم زمین‌های حاصلخیز اطراف رودخانه‌های شهرستان که سطح بسیاری از ان زیر کشت برنج و باغات بوده، از بین رفته است.

وی با اشاره به تخریب ۱۹۶ ایستگاه پمپاژ آب بر اثر سیل ادامه داد: ۱۳ مزرعه پرورش ماهی خسارت جدی دیده و ۳۵ کیلومتر کانال آببر کشاورزی بیش از ۵۰ درصد تخریب شده است.

فرماندار دوره چگنی اظهار داشت: سیل امسال ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۲۸۰ واحد دامپروری شهرستان را تخریب کرد.

ترابی نژاد اضافه کرد: زیرساخت‌های اساسی شهرستان بر اثر سیل صدمه دیده که تخریب هشت پل با دهنه ۵۰ متر و ۲۶ پل کوچک و متوسط نمونه‌ای از ان است و اکنون نیز زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی به صورت موقت برقرار است.

وی خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای شهرستان شد و گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از سیل با اعتبارات معمولی بیش از ۱۰ سال زمان نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز گفت: یکهزار و ۲۱۰ طرح اشتغالزایی مددجویان این نهاد ۳۱۰ میلیارد ریال بر اثر سیل خسارت دیده است.

جاسم محمدی فارسانی افزود: با این روند مددجویان بیکار بدهکاری داریم که بانک‌ها باید در استمهال تسهیلات آنان اقدام کنند و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری باقی مانده از سال گذشته نیز باید در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

به گفته وی پارسال ۳۷۰ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شده است.

 انتهای پیام /ا

خسارت های جدی به بخش کشاورزی در مناطق سیل زده 

برچسب ها: سیل ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.