۸۰۰ روحانی در مدارس لرستان فعالیت می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۸۰۰ روحانی مستقر در مدارس داریم، اظهار کرد: علاوه بر این ۹۵۰ فرهنگی غیر از روحانی در اقامه نماز مدارس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۸۰۰ روحانی مستقر در مدارس داریم، اظهار کرد: علاوه بر این ۹۵۰ فرهنگی غیر از روحانی در اقامه نماز مدارس حضور دارند.

رضا زینی‌وند مقدم اظهار کرد: کار آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و اهداف نظام آموزش و پرورش همانند اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ذکر این مطلب که جایگاه آموزش‌های دینی در تعلیم و تربیت والا است، اضافه کرد: در ساحت‌های سند تحول بنیادین نظام آموزشی جایگاه نماز و قرآن و آموزه‌های دینی ویژه است.

زینی‌وندمقدم با تأکید بر تعامل با روحانیت و مراکز حوزوی برای رسیدن به اهداف مدنظر سند تحول بنیادین آموزش، اظهار کرد: این جلسات می‌تواند جهت ترویج آموزه‌های دینی در جوانان مؤثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نماز را اساس و رکن دین برشمرد و گفت: قبولی همه اعمال و رفتار منوط به قبولی نماز است و مسیر هدایت را می‌توان از طریق نماز طی کرد.

وی با ذکر این مطلب که در نماز و برپایی نماز و محافل قرآنی مامن ارزشمندی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: در سال تحصیلی اخیر یک روز در هفته نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها در مدارس حضور پیدا کرده و در برخی مدارس تفسیر قرآن برگزار شد.

زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که ۸۰۰ روحانی و ۹۵۰ فرهنگی در مدارس لرستان به اقامه نماز می‌پردازند، تصریح کرد: در بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» اکثر خطاب‌ها به جوانان است که در این راستا کمیته‌ای در آموزش و پرورش لرستان شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز کاری ارزشمند است لکن باید پشتوانه‌های مالی آن نیز مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت خیرین استفاده شود این در حالی‌است که ۲۵۰ میلیارد از خسارات وارده به مدارس سیل‌زده لرستان توسط خیران تعهد شده است.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۸۰۰ روحانی در مدارس لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.