دریانوردی چابهار مجری آموزش و تامین ناوگان ارگان‌های دریایی است

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مجری آموزش و تامین ناوگان ارگان‌های دریایی کشور است و نقش مهمی در تامین نیروی انسانی متخصص دارد.

دریانوردی چابهار مجری آموزش و تامین ناوگان ارگان‌های دریایی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست توجیهی دانشجویان رشته‌های دریانوردی و مهندسی کشتی در چابهار اظهار کرد: گسترش و توسعه فعالیت‌های تخصصی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در بخش صنعت دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حسین یونسی افزود:در تلاش هستیم تا این دانشگاه به صورت فوق تخصصی آموزش جوانان کشور را در صنعت استراتژیک دریایی عهده دار شود.

وی بیان کرد: با توجه به بهره مندی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از توانمندی‌های علمی و تخصصی منحصر بفرد، در صدد هستیم تا مورد آموزش تخصصی، نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌ها و ارگان‌های دریایی کشور را توسط این دانشگاه به عنوان قطب اصلی آموزش دریایی کشور، بستر سازی کنیم.

معاون اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروز اصلی‌ترین دغدغه جامعه مساله اشتغالزایی است خاطر نشان کرد: این موضوع نه تنها برای خانواده‌ها، بلکه برای اقتدار و رشد کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از مواردی که در کشور بویژه در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به وضوح قابل مشاهده است تامین نیروی کار متخصص در حوزه دریانوردی قرار دارد.

یونسی تصریح کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با سابقه فعالیت تخصصی بیش از ۴۰ سال و باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود و با درنظرگرفتن مزیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از قطب‌های اصلی دانشگاهی کشور در صنعت دریایی قرار دارد بطوریکه این دانشگاه تخصصی، در بین سازمان‌های دریایی و شرکت‌های کشتیرانی کشور نیز جایگاه بسیار ویژه‌ای به خود اختصاص داد است.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما و دانشگاه دریانوردی چابهار بر این مهم است که دانشجو همراه با افسر آموزشی جهت دوره کارورزی اعزام شوند.

معاون اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در تلاش هستیم بودجه لازم برای این امر را از وزارت خانه‌های مطبوع تامین کنیم.

انتهای پیام/گ

 آموزش و تامین ناوگان ارگان‌های دریایی  در چابهار

برچسب ها: دریانوردی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار