نظرسنجی: یهودیان آمریکا «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور آینده این کشور ترجیح می‌دهند

براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، اکثر رای‌دهندگان یهودی در آمریکا «جو بایدن» را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ترجیح می‌دهند.

یهودیان آمریکا «جو بایدن» را به عنوان رئیس‌جمهور آینده این کشور ترجیح می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، اکثر رای‌دهندگان یهودی در آمریکا با اکثریت آرا «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهور پیشین این کشور (باراک اوباما) را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ترجیح می‌دهند.

پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت: براساس نظرسنجی انجام شده توسط مورنینگ کنسالت (Morning Consult) اکثر رای دهندگان یهودی در آمریکا جو بایدن را بر برنی سندرز که خودش یهودی است، ترجیح می‌دهند.

براساس این نظرسنجی ۴۷.۱ درصد از یهودیان گفتند که در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا به جو بایدن رای خواهند داد و این در حالی است که ۱۱.۱ درصد نیز اعلام کردند که به سندرز به عنوان سناتور دموکرات ایالت ورمونت رای خواهند داد.

این نظرسنجی در بین ۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر از رای دهندگان که قصد دارند در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شرکت کنند انجام شده است و از این تعداد ۵۸۱ نفر یهودی بودند.

بایدن اولین سناتور منتخب در سال ۱۹۷۲ است که روابط نزدیکی با کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار