دستگیری ۲ نفر از عوامل اصلی حفاری غیرمجاز در گرمی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از دستگیری ۲ نفر از عوامل اصلی حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: ۲ نفر از عوامل اصلی حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان گرمی که چند روز گذشته سبب شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی شدند دستگیر شده و در حال حاضر تحقیقات مقدماتی پرونده در دست بررسی است.

وی با اشاره به تشریح این پرونده و رسیدگی به جزئیات پرونده بیان کرد: طبق گزارشات به دست آمده در محدوده یکی از پاسگاه‌های مرزی شهرستان گرمی افرادی اقدام به حفاری غیرمجاز برای دستیابی به آثار تاریخی و فرهنگی کرده بودند که مامورین پاسگاه مرزبانی مطلع شده و سریعا وارد عمل می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: متاسفانه در حین انجام عملیات ماموران نیروی انتظامی متهمان اقدام به تیراندازی به سمت مامورین می‌کنند و با استفاده از تاریکی شب و شرایط جغرافیایی متواری می‌شوند و در این میان یکی از ماموران نیروی انتظامی به شهادت می رسد.

عتباتی تصریح کرد: شلیک به سمت این شهید والامقام زمانی حادث می شود که اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهمان انجام می شود و هنگامی که متهمان از خودروی پژو برای فرار به سمت نیروی انتظامی شلیک می‌کنند.

وی بیان کرد: ماموران نیز علی رغم وجود خطرات بسیار مقاومت کرده و یکی از متهمان را در محل کشته و متهم دیگر زخمی شده و در بیمارستان فوت می کند و دو نفر از عوامل اصلی نیز دستگیر و روانه زندان می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از کشف یک اسلحه کلاشینکف با تعدادی فشنگ جنگی و تجهیزات حفاری از خودرو و محل حفاری خبر داد و افزود: دادسرای اردبیل با تشکیل پرونده به دنبال بررسی و تکمیل آن است.

انتهای پیام/ع

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی گرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.