گریفیتس: ائتلاف سعودی با پیشنهاد انصارالله درباره الحدیده یمن موافق است

فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن گفته است ائتلاف (متجاوز) تحت هدایت عربستان با پیشنهاد سابق جنبش انصارالله برای اجرای مرحله نخست توافقنامه استهلکم درباره الحدیده موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­روزنامه الاخبار نوشت: برخی منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن به این روزنامه اعلام کردند که مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن در سفر اخیر خود به صنعا (یکشنبه گذشته) به مقامات این جنبش گفته است ائتلاف (متجاوز) تحت هدایت عربستان و دولت طرفدار آن (دولت مستعفی یمن) با پیشنهاد سابق جنبش انصارالله برای اجرای مرحله نخست توافقنامه استهلکم درباره شهر الحدیده موافقت کرده است.

مفاد این پیشنهاد، مبتنی بر عقب نشینی نیرو‌های انصار الله از بنادر الحدیده، راس عیسی و الصلیف، (بدون عقب نشینی متقابل نیرو‌های ائتلاف (متجاوز) سعودی از اطراف شهر الحدیده) بوده است به طوری که این مناطق (بنادر) همچنان تحت کنترل قوای امنیتی و اداری فعلی باقی بمانند که در آن زمان عربستان، امارات و گروه‌های همپیمان آن‌ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.

شایان ذکر است هیئت چهارجانبه دست اندر کار امور یمن متشکل از عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس در نشست ۲۶ آوریل گذشته (۶ اردیبهشت) در لندن درباره لزوم آغاز اجرای بند‌های مندرج در توافق الحدیده قبل از ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) توافق کردند. این مطلب را رسانه‌های سعودی در آن زمان اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار