افزایش خرید گندم در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از افزایش خرید گندم به صورت تضینی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،خدارحم امیری زاده، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان با وجود مشکلات ناشی از سیلاب مهیب فروردین ماه امسال و آبگرفتگی حجم زیادی از مزارع آماده برداشت گندم، به رقم خیره کننده ۸۶۰ هزار تن رسید.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میزان خرید  گندم در خوزستان حدود ۲۰۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد  

 امیری زاده  بیان داشت: سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز، از کشاورزان خوزستانی به نرخ تضمینی خریداری شد، ولی بر خلاف پیش بینی قبلی، امسال با وجود بحران سیلاب و آبگرفتگی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان که عمده آن مزارع آماده برداشت گندم بوده، خرید این محصول به نرخ تضمینی افزایش داشته باشد.
 
مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار تن گندم خریداری شده استان در حال حمل به سایر نقاط کشور است و از مجموع کل گندم خریداری به نرخ تضمینی، ۶۳۰ هزار تن توسط مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر و ۲۳۰ هزار تن توسط مراکز خرید اداره کل غله انجام شده است.

وی در پایان گفت: نرخ هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و گندم 'دورم' که برای عمل آوری ماکارونی مناسب است ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می‌شود و بهای گندم خریداری شده حداکثر تا ۲۴ ساعت به حساب کشاورزان گندم کار خوزستان واریز می‌شود.

انتهای پیام/م

آغاز برداشت خوشه های طلایی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.