آغاز مرمت پل «کشکان»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با بیان این‌که هنوز اعتباری برای بازسازی آثار تاریخی آسیب‌دیده در سیل به این استان اختصاص داده نشده است، از آغاز مرمت پل تاریخی «کشکان» که در سیل تخریب شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با بیان این‌که هنوز اعتباری برای بازسازی آثار تاریخی آسیب‌دیده در سیل به این استان اختصاص داده نشده است، از آغاز مرمت پل تاریخی «کشکان» که در سیل تخریب شده بود، خبر داد.

امین قاسمی  با یادآوری این‌که در جریان سیل اخیر خساراتی به حوزه میراث فرهنگی این استان وارد شد و بخشی از آثار تاریخی آسیب دیدند، گفت: هم‌اکنون کار مرمت و بازسازی پل کشکان در حال انجام است. بقیه آثار نیز در دست مطالعه و آسیب‌شناسی هستند.

وی با بیان این‌که هنوز اعتباری برای بازسازی آثار تاریخی به استان اختصاص داده نشده است، افزود: هزینه مرمت پل کشکان از محل منابع اداره کل در حال تامین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به خسارات سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در جریان این حادثه ۵۵ میلیارد تومان به آثار تاریخی استان خسارت وارد شد.

وی با بیان این‌که به آثار طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری نیز آسیب وارد شده است، افزود: پل آبشار بیشه و جاده بعضی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آسیب دیدند.

قاسمی با یادآوری این‌که در ادامه این سیل، کنسلی هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی نیز ضرر‌هایی را وارد کرد، گفت: حجم خسارات حوزه‌های زیرساختی و گردشگری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، هفت میلیارد تومان نیز به بخش صنایع دستی خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ب

مرمت پل «کشکان» آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار