لزوم اجرای تعهدات کشور‌های باقی مانده در برجام

امام جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است.

لزوم اجرای تعهدات کشور‌های باقی مانده در برجامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقیدر خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود: پنج کشور باقی مانده در برجام هم باید صداقت خود را در این موضوع نشان دهند و به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره پاسخ برجامی ایران به آمریکا و اروپا گفت: آمریکا یک سال پیش با خروج یکجانبه از برجام می‌خواست ایران را وادار به خروج از این توافق نامه بکند تا پرونده هسته‌ای کشورمان را با دیگر به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز اقدام بجای شورای عالی امنیت ملی کشورمان را در برابر بد عهدی نظام استکبار مهم دانست و ادامه داد: ایران با ارسال نامه‌ای به کشور‌های باقی مانده در برجام مهلتی شصت روزه داده است تا به تعهدات برجامی خود بدون حضور آمریکا پایبند باشند که در غیر این صورت ایران نیز بخشی از تعهدات برجامی را متوقف خواهد کرد چرا که هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد تا برجام به توافق برد- باخت تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم استراتژی نظام را در موضوع برجام را تعهد در برابر تعهد و اقدام در برابر اقدام دانست و گفت: کشور‌های باقی مانده در برجام اگر این مهلت داده شده را بهانه‌ای برای ارسال پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل قرار دهند با اقدام فوری کشورمان مواجه خواهند شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه‌ها با محکوم کردن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه گفت: در این حملات تعدادی از شهروندان فلسطینی شهید شدند و به زیر ساخت‌های شهری آسیب جدی وارد شد، اما گروه‌های مقاومت با پاسخ موشکی خود به شهرک‌های صهیونیست نشین علاوه هدف قرار دادن زیرساخت‌ها تعدادی از اسرائیلی‌ها را به هلاک رساندند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه گروه‌های مقاومت باید در تدوام مسیر خود محکم و استوار باشند خطاب به نهاد‌های بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر گفت: انتظار داریم در برابر اقدامات و حملات رژیم کودک کش صهیونیستی واکنشی قاطع داشته باشید.

نماینده، ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تجلیل از خدمات اثرگذار همه دستگاه‌های اجرایی خصوصا آتش نشانان فداکار در حادثه آتش سوزی بازار تبریز گفت: بروز رسانی تجهیزات تیم‌های آتش نشانی، تامین زیرساخت‌های لازم در مجموعه بازار تبریز برای اقدام به موقع در بحران از سوی دستگاه‌های ذی ربط و اهالی بازار و همچنین افزایش نظارت و کنترل‌ها در تیمچه‌های مختلف راهکار‌های ضروری برای جلوگیری از این نوع حوادث تلخ است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت بازسازی راسته آسیب دیده بازار و لزوم کمک رسانی به کسبه‌ای که متحمل خسارت شده اند از اقدام استاندار آذربایجان شرقی در واگذاری ۱۰۰ باب مغازه رایگان به کسبه تیمچه ایکی قاپیلی لار تقدیر کرد.

وی با گرامی داشت ماه مبارک رمضان افطاری دادن را یکی از تاکیدات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عنوان کرد و ادامه داد: صدقه دادن به افراد نیازمند، دستگیری از کسانی که سهواً با مشکلات مالی مواجه شده و در زندان محبوس شده اند از دیگر وظایف روزه داران است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم قرائت قرآن را در ماه مبارک رمضان مهم دانست گفت: یکی برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن از مهجوریت درآمد و امروز نسل‌های مختلف با حفظ و قرائت آن با آموزه‌های آن آشنا شده اند.

خطیب نماز جمعه تبریز عمل به قرآن را برای عزت و سعادت دنیا و سربلندی آخرت لازم برشمرد و تصریح کرد: با درک مفاهیم قرآن و به کارگیری آموزه‌های الهی می‌توان در برابر زیاده خواهی‌های استکبار و سردمداران نظام سلطه ایستادگی کرد.

 

انتهای پیام/

 

پنج کشور باقی مانده در برجام هم باید صداقت خود را در این موضوع نشان دهند

برچسب ها: نمازجمعه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار