کاهش دید افقی و رگبار پراکنده در خراسان جنوبی

برای ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش تند باد و گرد و خاک و در برخی مناطق استان کاهش دید افقی و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود.

کاهش دید افقی و رگبار پراکنده در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: کارشناس هواشناسی استان گفت: باتوجه به خروجی مدل های پیشیابی هواشناسی و تداوم حضور جریانات ناپایدار ضعیف در تراز میانی جو استان، برای ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش تند باد و گردو خاک، در برخی مناطق کاهش دیدافقی و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از فردا پدیده غالب در استان علاوه بر وزش تند باد و گردو خاک، کاهش دید افقی بویژه برای مرز شرقی و شهرستان‌های نهبندان و طبس قابل پیش بینی است. افزود: دمای هوا امروز به طور نسبی ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

بنا به گفته کارشناس هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های ثبت شده در طبس ۰.۱ میلیمتر، پیر حاجات ۰.۵ میلیمتر، خرو ۱.۵ میلیمتر، دیهوک ۰.۵ و حلوان یک میلیمتر بوده است.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکزاستان در این مدت بین ۱۸ و ۳۲ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می‌شود امروز حداکثر دمای بیرجند با ۳ درجه کاهش به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام / ط آ

تداوم حضور جریانات ناپایدار ضعیف در جو استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار