ترامپ: لغو تعرفه‌های تجاری بستگی به نتایج مذاکرات با چین دارد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد لغو تعرفه‌های تجاری بر واردات کالا‌های ساخت چین، بستگی به نتایج مذاکرات دو جانبه با پکن دارد.

ترامپ: لغو تعرفه‌های تجاری بستگی به نتایج مذاکرات با چین داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در پیامی توئیتری به موضوع مذاکرات و تعرفه‌های تجاری با چین پرداخت و تاکید کرد لغو تعرفه‌های تجاری بستگی به آینده مذاکرات دو جانبه پکن و واشنگتن دارد.

رئیس جمهور آمریکا از طریق توئیتر خود یادآور شد مذاکرات تجاری با چین ادامه خواهد داشت، اما بسته به نتایج مذاکرات آتی با مقامات چین درباره تعرفه‌های اعمال شده تصمیم گیری خواهد شد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: طی دو روز گذشته آمریکا و چین گفتگو‌های صمیمی و سازنده‌ای را در خصوص وضع روابط تجاری میان دو کشور برگزار کردند. ارتباط میان شی جین پینگ و من همچنان قوی مانده است و مذاکرات در آینده ادامه خواهد داشت. در عین حال آمریکا تعرفه‌های را علیه (کالاهای) چین وضع کرده که بسته به آنچه در مذاکرات آینده پیش می‌آید، ممکن است لغو شود یا اینکه پابرجا بماند.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز مذاکرات میان پکن و واشنگتن را سازنده ارزیابی کرد. همچنین رئیس جمهور آمریکا در پیام‌های توئیتری مختلف موضوع اختلافات تجاری با چین را هدف قرار داد. ترامپ در یکی از این پیام‌ها اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی کشور ما را به مراتب قوی‌تر خواهد کرد. در پیام دیگری ترامپ به مزایای ناشی از اعمال تعرفه‌ها پرداخت و گفت تعرفه‌ها در مقایسه با یک توافق عالی سنتی، ثروت بیشتری نصیب آمریکا می‌کند. همچنین این ثروت آسان‌تر و سریع‌تر به حساب آمریکا واریز می‌شود. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید کشورش سالیانه ۵۰۰ میلیارد دلار برای تجارت دیدوانه وار با چین ضرر می‌بیند.

پس از زیاده خواهی آمریکا و به شکست انجامیدن مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، ترامپ دستور افزایش تعرفه گمرکی بر کالا‌های وارداتی از چین به ارزش ۳۲۵ میلیارد دلار را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار