رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد خبر داد:

سازمان دانش آموزی یزد جز پنج استان برتر کشور

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: سازمان دانش آموزی استان یزد در زمینه جذب و تشکیلات دانش آموزی در کشور جز پنج استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسینعلی ملانوری رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: راه اندازی پارلمان مشورتی، مجمع خیرین دانش آموز و همچنین راه اندازی خبرگزاری دانش آموزی پانا از جمله فعالیت‌های سازمان دانش آموزی است.

وی در بیستمین سالگرد سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه شعار این سازمان همفکری همدلی و همراهی است، افزود: حضور مستمر و مفید دانش آموزان و ارسال مرسوله‌های کمک به مناطق سیل زده از جمله زمینه‌های تحقق این شعار دانست.

رئیس سازمان دانش آموزی گفت: از ابتدای شروع به فعالیت سازمان دانش آموزی در تعداد عضو این سازمان سه هزار و ۵۰۰ نفر بودند که در حال حاضر با توجه به رویکرد مردم محوری دولت در حال حاضر این سازمان سی و یک هزار عضو دارد.

سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی و اجتماعی است

وی گفت: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور در عرصه‌های مختلف زندگی و پذیرش مسئولیت در آینده‌ای نه چندان دور دارد که این رویکرد مهم سبب شده تا زیر ساخت‌های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت‌های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

ملانوری افزود: سازمان دانش آموزی استان یزد در زمینه جذب و ساماندهی دانش آموزان در کشور و همچنین در زمینه تشکیلات دانش آموزی در کشور جز پنج استان برتر کشور است به گونه‌ای که دانش آموزان یزدی در سال گذشته در اردوی مهارتی تشکیلاتی کشوری که توسط سازمان دانش آموزی برگزار شده است موفق به کسب چند رتبه برتر کشوری شده اند.

رئیس سازمان دانش آموزی عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ تشکیل سازمان دانش آموزی استان یک دانش آموزی یزدی موفق به راه یافتن به هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی کشور شده است و این دانش آموز به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به شکل نمادین مدیریت بخشی از ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عهده می‌گیرد.

وی اجرای المپیاد نبوغ در سال گذشته را یکی از منحصر به فرد فعالیت‌های تاریخ سازمان دانش آموزی دانست و افزود: برگزاری المپیاد بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی با هدف دور کردن دانش آموزان از فضای مجازی و با حضور دو هزار دانش آموز از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

ملانوری تشکیل تشکل‌های یاران مدرسه، یاران شهدا، مدیر یار، معلم یار، همیاران انرژی و تشکل متعدد دیگری که دانش آموزان به عنوان گردانندگان اصلی آن ایفای نقش می‌کنند را از فعالیت‌های دیگر سازمان دانش آموزی دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار