افزایش برداشت محصول در جویم لارستان

مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم لارستان گفت: برداشت محصول در جویم لارستان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نگهدار اولاد حسین مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم لارستان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول در بخش جویم، بیان کرد: سیلوی مکانیزه ۴۰ هزار تنی منصورآباد خرید محصولات جنوب استان را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول جو، گندم و کلزا از اراضی زراعی آبی و دیم بخش جویم لارستان در سطح  پنج هزار و ۴۱۵ هکتار در هفته دوم اردیبهشت آغاز و با افزایش تعداد کمباین‌ها به ۲۵ دستگاه رسیده است که خنک بودن هوا و شرایط بارندگی در اردیبهشت ماه امسال باعث شد کار برداشت با یک هفته تاخیر شروع شود.

اولاد حسین افزود: ۲ هزار هکتار مزارع دیم، گندم، جو، گلرنگ و کاملینا قابلیت برداشت را دارند و انتظار می‌رود از مجموع زراعت‌های آبی و دیم بیش از ۲۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز خرید ارسال شود که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش تولید پیش بینی می‌شود.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم لارستان ادامه داد: بخش جویم با دارا بودن ۲ مرکز خرید گندم بلغان و سیلوی زرین خوشه منصورآباد علاوه بر بخش‌های مختلف شهرستان لار، شهرستان‌های همجوار از جمله زرین دشت را  نیز پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: سیلوی زرین خوشه منصورآباد با ظرفیت ۴۰ هزار تن و تخلیه به صورت مکانیزه بزرگترین سیلوی مکانیزه شهرستان‌های جنوبی استان فارس است.

انتهای پیام/ت

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول در جویم لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.