دادگر: خدمتی چراغ اول سهمیه المپیک را روشن کرد/ هفته دیگر تیم ملی عازم مسابقه جهانی می‌شود

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: نجمه خدمتی اولین ورزشکار بانوی ایرانی است که موفق شد سهمیه المپی را در رشته تیراندازی کسب کند.

دادگر: خدمتی چراغ اول سهمیه المپیک را روشن کرد/ هفته دیگر تیم ملی عازم مسابقه جهانی می‌شودعلی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فدراسیون تیراندازی برای المپیک ۲۰۲۰ گفت: وضعیت فدراسیون تیراندازی خدا را شکر خوب است. بعد از سهمیه‌ای که نجمه خدمتی بدست آورد اولین سهمیه فدراسیون تیراندازی بود.

وی گفت: چراغ اول سهمیه المپیک را فدراسیون تیراندازی روشن کرد که این اولین سهمیه بانوان در طول تازیخ کشور است که توسط یک بانوی ایرانی به دست آمده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اوضاع تیم ملی گفت: بعد از کسب سهمیه اوضاع تیراندازی بهتر شده است.

وی ادامه داد: یک هفته دیگر تیم ملی تیراندازی عازم مسابقات جهانی مونیخ است که امیدواریم در آنجا هم بتوانیم سهمیه‌های بیشتری را کسب کینم.

دادگر در پاسخ به این سوال کرد پیش بینی می‌کند که تیم ملی در المپیک ۲۰۲۰ صاحب چند مدال شود گفت: در رشته تیراندازی، چون نوسانات زیادی در رنکینگ جهانی وجود دارد نمی‌شود قاطعانه اظهار نظر کرد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که بیشترین سهمیه را بگیریم و جهش خوبی در این رشته داشته باشیم.

دادگر ادامه داد: تمام بچه‌های تیم ملی تلاش خود را خواهند کرد که درصد بیشتر سهمیه المپیک مخصوص رشته تیراندازی باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره این که تیراندازی تا کنون در طول تاریخ چند کسب سهمیه کرده است بیان داشت: در طول تازیخ تیراندازی موفق به کسب ۸ سهمیه شده است که ۳ سهمیه مخصوص المپیک لندن بوده است و ۵ سهمیه هم در المپیک گذشته (برزیل) به دست آورده است.

وی گفت: امیدواریم نسبت به دوره‌های گذشته سهمیه‌های بیشتری را برای تیراندازی کسب کنیم.

دادگر در مورد این که پیش بینی می‌کند ایران چند سهمیه را در تیراندازی کسب کند افزود: الان نمی‌توانم پیش بینی کنم، اما فکر می‌کنم که بین ۴ یا ۸ سهمیه را بتوانیم کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مشکلات این فدراسیون قبل از مسابقات المپیک گفت: مشکلاتی که اامنگیر تمام فدراسیون‌ها است از جمله فدراسیون تیراندازی بحث مالی است. چون ما در این فدراسیون وابسته به سلاح و مهمات هستیم و این سلاح و مهمات از کشور‌های دیگر وارد می‌شود، مشکلات ما نسبت به فدراسیون‌های دیگر بیشتر است.

وی ادامه داد:، اما بچه‌های ما با همین سلاح ها و مهمات تست نشده به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند و ما هم در فدراسیون تیراندازی به دنبال رفع این مشکلات هستیم تا در المپیک اولین مدال‌های تیراندازی را به دست آوریم.

دادگر درباره فشنگ‌های تیم ملی که مشکلاتی را برای تیراندازان به وجود آورده است گفت: بحث فشنگ مال دیروز و امروز و فردا نیست. با وجود تحریم‌هایی که کشور ما گریبان گیر آن است، اما با اعزام زودرس ملی پوشان سعی می‌کنیم که اردوی خاصی برای بچه‌های تیم ملی به وجود آوریم. پیش بینی می‌کنیم که در آن جا با فشنگ‌ها و تیر‌هایی که تشت شده حضور پیدا کنند.

وی گفت: اخیراً در مسابقات چین که شرکت کردیم فشنگ و تیر‌های تست شده نداشتیم، اما اگر داشتم به گفته هاشمی، سرمربی تیم ملی می‌توانستیم ۲ الی ۳ سهمیه را کسب کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات دادگر درباره تیم ملی تیراندازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار