ثبت بیش از ۹هزار اعزام بیمار در ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

۹هزار و ۴۶بیمار در سال گذشته به مراکز درمانی داخل و خارج خراسان جنوبی اعزام شدند.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آذر ساجد مسئول مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیشترین اعزام‌ها مربوط به سرویس درمانی، ثبت بیش از ۹ هزار اعزام بیمار در ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کاردیولوژی، داخلی عمومی، نروسرجری، نرولوژی و جراحی عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان، ولی عصر (عج) با ۲هزار و ۷۳۵مورد و بیمارستان امام رضا (ع) با یک هزار و ۹۳۳مورد بیشترین پذیرش بیماران اعزامی در سال گذشته را داشتند افزود: از نظر بیشترین درخواست اعزام نیز بیمارستان، ولی عصر (عج) با یک هزار و ۴۱۷مورد و بیمارستان خاتم الانبیاء درمیان با یک هزار و ۴۷مورد در رده اول و دوم قرار گرفتند.

آذر ساجدبا اشاره به اینکه ۹۲۱ مورد از اعزام سال گذشته مربوط به بیماران تصادفی بوده که ۳۳۶ مورد آن به خارج از استان اعزام شدند.ادامه داد:از این تعداد ۳۰۳بیمار به مشهد و ۲۱بیمار به یزد اعزام شدند.

ساجد با بیان اینکه ساماندهی پایش و نظارت بر ارائه خدمات درمانی از طریق ارتباط موثر و اثربخش، تسریع در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات، اصلاح فرآیند‌ها و مدیریت یکپارچه، هدف اصلی این مرکز است افزود: با توجه به اطلاع از تخصص و ظرفیت‌های بیمارستان ها، یکی از اهداف اختصاصی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تسهیل و تسریع فرآیند پذیرش و انتقال بیمار با توزیع هدفمند بیماران بین مراکز درمانی اعم از مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی است.

مرکز پایش مراقبت‌های درمانی با نام ستاد هدایت زیر نظر اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه فعالیت می‌کند و از شهریور۹۶ پیرو دستورالعمل وزارت متبوع و سازمان اورژانس کشور به طور رسمی زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با ساز و کار جدید فعالیت دارد.

انتهای پیام / ط آ

 اعزام ۹۲۱ مورد بیمار تصادفی  در سال گذشته 

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.