بارش باران و وقوع سیلاب خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها وارد کرد

بارش باران و وقوع سیلاب در بخشی از کشور خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها وارد کرد، اما در استان کرمانشاه علاوه بر این خسارت ها، چشمه‌هایی در جسم جاده‌های استان جوشیده که نوسازی آن‌ها نیازمند اعتبار ویژه است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شده که به گفته مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه به راه‌های استان در جریان سیل ۵۲۶ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

در جلسه روز شنبه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه در استانداری، وضعیت راه‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد ۸۸۳ کیلومتر از راه‌ها دچار ریزش، رانش استهلاک و خرابی شده و یک هزار و ۴۳۵ پل نیز از صفر تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و همچنین ۴۶ دستگاه ماسین آلات نیز زمین گیر شده است.

فریبرز کرمی با بیان اینکه در جسم راه‌های استان چشمه‌های زیادی نیز ایجاد شده است، گفت: پنج میلیارد تومان لوله فلزی برای عبور این چشمه‌ها از دل جاده‌ها نیاز داریم.

وی در مورد مشکلات فعلی در حوزه جاده‌های استان نیز گفت: نیاز به تامین اعتبار برای انجام اقدامات راهداری تابستانی و بازسازی و نوسازی خسارات ناشی از سیل داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با اعلام اینکه ۵۲۶ میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های استان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم، گفت: این وزارتخانه ۵۱۲ میلیارد تومان را تایید کردند و اعلام کرد که مابقی را از محل اعتبارات استانی تامین کنید.

کرمی با بیان اینکه همه راه‌های استان اکنون باز و تردد در آن جریان دارد، گفت: راه بسته نداریم، اما راه‌های موجود هم ایمن نیست و نیاز به بهسازی دارد.

از سوی دیگر مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه به ۴۹ پروژه راهسازی در استان خسارت وارد شده است، گفت: طول این تعداد پروژه خسارت دیده ۴۴۸ کیلومتر است.

به گفته مسعود شریفی، در مجموع ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این راه‌ها که اکنون توسط پیمانکار در دست اجراست، خسارت وارد شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۶ پروژه راه اصلی و ۴۳ پروژه مربوط به راه روستایی است که راه‌های اصلی حدود ۴۵ میلیارد تومان و راه‌های روستایی نیز بیش از ۵۲ میلیارد تومان خسارت دیده اند .

 

 

انتهای پیام/د

خسارت ۹۷.۵ میلیاردی به راه‌های در دست ساخت

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار