۶۲ تا ۶۵ درصد آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها و مراتع مربوط به طبیعت‌گرد‌ها و گردشگران است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۶۲ تا ۶۵ درصد آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها و مراتع مربوط به طبیعت‌گرد‌ها و گردشگران است که همت مضاعف میراث فرهنگی را در این رابطه می‌طلبد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی‌صفا کرمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : به مجریان بحران در شهرستان‌ها و روستا‌ها ابلاغ شده که به عنوان مجری بحران در روستا در آماده‌باش باشند، در بحث تجهیزات نیز وسایل بسیاری خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شده است.

وی گفت : نیرو‌های حفاظت محیط زیست در شهرستان‌ها را به ۲ برابر افزایش داده‌ایم تا در بحث حفاظت، خدمات، تشکل‌ها به خوبی عمل کنند.

وی تصریح کرد: ۶۲ تا ۶۵ درصد آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها و مراتع مربوط به طبیعت‌گرد‌ها و گردشگران است که همت مضاعف میراث فرهنگی را در این رابطه می‌طلبد.

به گفته کرمی، چهار درصد آتش‌سوزی‌ها مربوط به بخش واحد‌های نظامی و انتظامی است که در آموزش‌ها و تمرین‌ها از مواد شیمیایی و غیر آسیب‌رسان استفاده می‌شود، اداره محیط زیست در مناطق مختلف و بحرانی به صورت دیده‌بان نیرو‌هایی را مستقر می‌کند.

فرمانده حفاطت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: از تریبون‌های رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی‌ها صورت گیرد، و طبق فرمایشات رهبری در مواقع بحران آتش‌سوزی تمامی دستگاه‌ها و اداره‌ها باید همکاری کامل با منابع طبیعی را داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب نیز، گفت: حساسیت‌هایی در جامعه نسبت به بحث منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد شده که مردم دلسوزانه در نتیجه آموزش و آگاه‌سازی به خوبی پای کار و همراه اداره‌ها هستند و دراین راستا باید همواره از مردم قدردانی شود.

سیروس عبدی با اشاره به ترویج فرهنگ قدردانی، افزود: اکثر آتش‌سوزی‌ها ممکن است از جانب انسانی بوده، اما غیرعمدی ایجاد می‌شود، منابع طبیعی به عنوان متولی امر در بحث آموزش باید بسیار توجه و دقت داشته و به خصوص آموزش روستائیان در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد نیرو‌ها در اداره‌ها کم است، گفت: وقتی می‌گویند ستاد مدیریت بحران یعنی کل اداره‌ها و اعضا نیروی منابع طبیعی و در مواقع لازم پای کار خواهند بود .

 

 

انتهای پیام/د

مجریان بحران در شهرستان‌ها و روستا‌ها به عنوان مجری بحران در روستا در آماده‌باش باشند

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.