تاکید استاندار قزوین بر حل مشکلات سایت محمدآباد

استاندار قزوین در جلسه کارگروه پسماند از مسولان ذیربط خواست با مطالعه و کار کارشناسی زمینه رفع مشکلات سایت محمد آباد را برطرف کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، زاهدی استاندار قزوین در جلسه کارگروه پسماند گفت: باید با مطالعه و کار کارشناسی شده برای رفع مشکلات موجود سایت محمدآباد تلاش کرد چرا که اگر حل نشود در آینده نزدیک دچار مشکلات زیست محیطی خواهیم شد.

زاهدی در ادامه، مهمترین چالش کنونی در حوزه مدیریت پسماند‌ها را تفکیک نشدن زباله از مبدأ دانست و افزود: باید با ارائه راه حل‌های فنی و مدیریت شهری، ساماندهی پسماند‌ها را از وضعیت فعلی که به سمت بحرانی شدن می‌رود خارج کرد.

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی و واگذاری امور مدیریت پسماند‌ها به بخش خصوصی و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران در حوزه دفع پسماند‌ها تاکید کرد.

پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم با اشاره به اینکه ٨٤ درصد پسماند‌های شهری استان به صورت متمرکز در سایت محمد آباد جمع آوری می‌شود گفت: پسماند‌ها ارزشمند هستند چرا که با استفاده مجدد از آن ضمن افزایش اشتغال پایدار زمینه معضلات زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

صفری شهردار قزوین هم گفت: برای هر شهروند قزوینی سالانه ١٣٥ هزار تومان در بخش دفع زباله هزینه مَی شود.

وی اضافه کرد: شهرداری قزوین سالانه ٦٠ میلیارد تومان هزینه برای جمع آوری، انتقال و دفع زباله ٤٣٠ هزار شهروند خود هزینه می‌کند.

شهردار گفت : با سرمایه گذاری و کار کارشناسی می‌توان تهدید‌های پسماند‌های زباله را به فرصتی برای درامد زایی تبدیل کرد.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه پسماند

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار