نشریه چینی: آمریکا بر سر میز مذاکرات تجاری برگ برنده بیشتری برای چانه‌زنی نخواهد داشت

نشریه گلوبال تایمز چین اعلام کرد وقتی جنگ تجاری با آمریکا تشدید شود، واشنگتن بر سر میز مذاکره برگ برنده بیشتری برای چانه‌زنی نخواهد داشت.

نشریه چینی: آمریکا بر سر میز مذاکرات تجاری برگ برنده بیشتری برای چانه‌زنی نخواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه ملی‌گرای گلوبال تایمز چین در نسخه روز یکشنبه خود اعلام کرد، وقتی جنگ تجاری با آمریکا تشدید شود، آمریکا بر سر میز مذاکره برگ برنده بیشتری برای چانه‌زنی نخواهد داشت.

این نشریه اعلام کرد: «آمریکا منافع دو طرف را اشتباه گرفته و به طور جدی تحمل چین را پایین آورده است.»

در ادامه این گزارش تاکید شده است: «اعتماد به نفس و دغدغه‌های اصلی چین به هیچ وجه با افزایش تعرفه‌های تجاری تضعیف نخواهد شد.»

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز گزارش داد، جنگ تجاری چین و آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات تشدید شده است و مسئول هیئت تجاری چین تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

موضوع اصلی مذاکرات، توافقی بود که قرار بود به جنگ تجاری چین و آمریکا پایان دهد. مذاکراتی که از پنج ماه قبل آغاز شد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «در طول دو روز گذشته، آمریکا و چین مذاکراتی صریح و سازنده درباره وضع روابط تجاری دو کشور داشته‌اند. در این میان، آمریکا تعرفه بر (محصولات) چینی وضع کرد که امکان حذف یا حفظ آن در چارچوب مذاکرات آتی وجود دارد.»

فرانس ۲۴ افزود از روز جمعه آمریکا تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد. این گونه پیداست چین برای بازنگری در قوانین خود تحت فشار قرار گرفته است. هدف از این اقدام الزام این قدرت آسیایی به رعایت حق مالکیت فکری است. چین در عین حال وعده داد اقدام آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

«لیو هه» نماینده چین در مذاکرات تجاری با آمریکا گفت: «ما با این مشکل به گونه‌ای منطقی برخورد خواهیم کرد به گونه‌ای که به نفع مردم چین، آمریکا و همه دنیا باشد. اما چین و مردم آن از چیزی واهمه ندارند.»

احتمال دارد چین نیز در مقابل تعرفه‌های خود را بر محصولات کشاورزی آمریکا اعمال کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار