بهره مندی یک هزار و ۵۴۵ مددجو از دوره‌های فنی و حرفه‌ ای همدان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان گفت: یک هزار و ۵۴۵ مددجو سال گذشته از آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ ای این استان بهره‌مند شدند.

هره مندی یک هزار و ۵۴۵ مددجو از دوره‌های فنی و حرفه‌ ای همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان بیان کرد: به منظور ارتقای توان مادی و اجرایی مددجویان زیرپوشش برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی، راهبرد توانمند سازی اقتصادی محرومان با محوریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای یکی از مهمترین برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است تا زمینه اشتغال برای مددجویان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این مددجویان از دوره‌های آموزش فنی وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف از جمله دامداری، قالی‌بافی، خیاطی و آرایشگری در سال ۹۷ بهره‌مند شده‌اند افزود: ۷۱۱ نفر از مددجویان زیر پوشش نیز از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به مددجویان ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی، دانش فنی و مهارت‌های حرفه ای، ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس در فرد، کاهش فقر، بیکاری و ناهنجاری در خانواده‌های مددجو و پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه به شهر‌ها می‌شود.

عابدی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان در خصوص آموزش مددجویان در سال ۹۷ هزینه شده است گفت: ۳۴۰ میلیون تومان برای اشتغال مددجویان مناطق محروم پرداخت شده است.

وی گفت: سال گذشته ۵۱۵ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای، ۱۰۳۰ مددجو در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌ و حرفه‌ ای، ۴ هزار و ۴۶۱ مددجو نیز در فضا‌های اداری متعلق به کمیته امداد، ۱۱۱ نفر در کانون‌های فرهنگی و یک‌ هزار و ۶۰ نفر در مکان‌های دیگر مانند جهاد کشاورزی و صنایع دستی از آموزش‌های لازم بهره‌ مند شده‌اند.

انتهای پیام/ب

۷۱۱ نفر از مددجویان همدانی وارد بازار کار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار