سرپرست جذب و نگه داری سازمان انتقال خون: اهدا را به شب‌های قدر موکول نکنند تا برای تأمین پلاکت و دیگر فرآورده‌های خونی دچار مشکل نشویم.

سونا معتمد سرپرست دفتر و برنامه ریزی جذب و نگه داری اهداکنندگان سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اهدای خون بر اساس باور‌های غلط، و عدم آگاهی مردم در این زمینه محدودتر می‌شود که این عامل تاثیر مهمی در زندگی بیماران دارد.

وی هم چنین بیان کرد: اهدای خون در زمان روزه داری آسیبی به سلامتی آنان وارد نمی‌کند و عارضه‌ای نیز برای آنان ایجاد نخواهد کرد و در این ماه مبارک خونگیری هیچ خطر و ضرری برای روزه داران ایجاد نمی‌کند و در چنین شرایطی، مصرف مایعات پس از افطار، امری ضروری است که حجم این مقدار خون اهدا را پر میکند.

وی افزود: در این ماه قبل از شب‌های قدر ذخایر خونی به کمترین میزان خود می‌رسد، از روزه داران می‌خواهیم که اهدای خون را مختص به شب‌های قدر نکنند، زیرا بیماران همیشه و در همه حال و زمان محتاج خون هستند.

معتمد درادامه گفت: با توجه به دائم بودن نیاز به مصرف خون، پائین بودن عمر پلاکت‌ها و قابل نگهداری و ذخیره نبودن پلاکت‌ها از اهدا کنندگان انتظار می‌رود در ماه مبارک رمضان اهدای خون را فراموش نکنند. بیمارستان‌ها با هیچگونه مشکلی برای تامین خون مورد نیاز مواجه نمی‌شوند.

هم چنین در این ماه مبارک رمضان تمامی پایگاه‌های سازمان انتقال خون استان آذربایجان غربی چه یه صورت اصلی و چه به اقماری آماده پذیرش ازاهداکنندگان خون از صبح تا عصر بعد از افطار در سراسر استان هستند.
 
انتهای پیام/م
 

آمادگی سازمان انتقال خون استان در ایام ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.