نکاتی جالب در خصوص دانلود اپلیکیشن‌های متنوع در سایت های مختلف

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده ایمن از تجهیزات نوین تاکید کرد و گفت: اطلاعات شخصیتان را در تلفن همراه نگهداری نکنید.

اطلاعات شخصیتان را در تلفن همراه نگهداری نکنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در خصوص استفاده از تلفن‌های هوشمند گفت: تلفن‌های هوشمند جهت سهولت انجام کار‌ها و افزایش سرعت در انجام تبادلات بانکی در کمترین زمان از جمله خدماتی است که می‌توان در فضای مجازی انجام داد.

سرهنگ آنقی افزود: البته در این میان می‌توان به طراحی اپلیکیشن‌های مختلف نیز اشاره کرد که معمولاً در جهت سهولت انجام کار‌ها برای کاربران طراحی‌شده است و نقش بسزایی در دسترسی آسان کاربران به قابلیت‌های اینترنتی و دریافت خدمات ایفا می‌کنند.

رئیس فتا استان مرکزی چند نکته که لازم است کاربران توجه کنند را اینگونه تشریح کرد:
۱. برخی از افراد سودجو با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و ارائه اپلیکیشن‌های متنوع با کاربرد‌هایی جذاب و مختلف کرده اند و سعی دارند اعتماد کاربران را جلب کنند.

۲. با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی همراه یا سیستم‌ها مانند عکس و یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

۳. نحوه فعالیت این بدافزار‌ها به گونه‌ای است که کاربر به راحتی متوجه اینگونه سرقت‌ها نمی‌شود و آثارمخرب این اپلیکیشن‌ها از نوع حملات بلند مدت و پنهان است که به مرور اطلاعات ذخیره شده بر روی سیستم‌ها را منتشرمی کند.

۴. عدم دانلود و نصب برنامه‌هایی که در فضای مجازی و توسط افراد ناشناس معرفی شده‌اند می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از کلاهبرداری، اخاذی و سرقت اطلاعات جلوگیری کند؛ بنابراین هموطنان مراقب تبلیغات جذاب در شبکه‌های اجتماعی بوده و به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

۵. در قانون، مجازات سنگینی برای جعل در نظر گرفته شده است. با استناد به (بند ب) ماده ۷۳۴ قانون جرائم رایانه‌ای "هر کس اقدام به تغییر داده‌ها یا علائم موجود در کارت‌های حافظه یا قابل پردازش در سامانه‌های رایانه‌ای، مخابراتی یا تراشه‌ها و یا ایجاد و واردکردن متقلبانه داده‌ها یا علائم به آنها نماید جاعل می‌باشد و باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی عمل مجرمانه خود باشد.

۶. کاربران باید برای نصب ودانلود هر گونه نرم افزار از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنند و از آنجایی که برخی از سایت‌های مخرب اقدام به ارائه مطالب و برنامه‌های جعلی می‌کنند، لذا داشتن یک آنتی ویروس مناسب و بروز می‌تواند مانع از نقض حریم خصوصی کاربران شود.

انتهای پیام/ی

نکات استفاده از تلفن های همراه هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.