قدردانی وزیر مهاجرین افغانستان از ملت ایران

وزیر مهاجرین افغانستان در یک پیام توئیتری از ملت ایران به خاطر حمایت از مهاجرین افغان قدردانی کرد.

قدردانی وزیر مهاجرین افغانستان از ملت ایرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسین عالمی بلخی»، وزیر مهاجرین افغانستان در یک پیام توئیتری از ملت ایران به خاطر حمایت از مهاجرین افغان قدردانی کرد.

وی با اشاره به دیرینگی روابط میان افغانستان و ایران، ارتباطات دو دولت و دو ملت را در همه زمینه ها حسنه و رو به جلو خواند.

وزیر مهاجرین افغانستان همچنین در گفت و گویی اعلام کرد، توضیحات "سید عباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر خارجه  جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع مهاجرین افغان در ایران را پذیرفته و از نظر کابل جای نگرانی وجود ندارد.

عراقچی روز شنبه درباره سوء برداشت از سخنان اخیرش در مورد مهاجران افغان گفت: هیچگاه بحث اخراج و بازگرداندن مهاجران افغان از ایران مطرح نبوده و  نیست؛ اما کسانی که مسبب بسیاری از مشکلات و مسائل در افغانستان هستند باید به مسئولیت خود عمل کنند.

"عراقچی" با بیان این که روی صحبت ایران با غربی ها و اروپایی ها است تاکید کرد غربی ها و اروپایی ها باید به مسئولیت خود درباره افغانستان عمل کنند و به حل مشکل آنان کمک کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تصریح کرد، مسبب مشکلات و آوارگی مردم افغانستان در درجه نخست کسانی هستند که گروه های تروریستی را در این کشور ایجاد و نیروهای نظامی به این کشور فرستادند.

عراقچی با بیان اینکه ایران در 40 سال اخیر میزبان برادران و خواهران افغان است، تاکید کرد، آمریکایی ها و غربی‌ها مسبب آوارگی مردم افغانستان هستند و نباید توقع داشته باشند که تنها ایران هزینه های این کار را بدهد.

توضیحات تکمیلی عراقچی درباره مهاجرین افغان بازتاب گستره و مثبتی در رسانه های افغانستان داشت.

هم اکنون حدود 3 میلیون مهاجر افغان اعم از قانونی و غیرقانونی در ایران زندگی می کنند.

تمامی این افراد از خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ تبعیضی استفاده می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
Germany
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
افاغنه برادران ما هستن