آمریکایی‌ها می‌دانند که امکان جنگ با ایران را ندارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جنگی رخ نخواهد داد، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند در هیچ جنگی به این حد گرفتار فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد. به همین دلیل جنگ نمی‌شود، چون راهبرد آمریکا جنگ نیست.

آمریکایی‌ها هم می‌دانند که امکان جنگ با ایران را ندارند.به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: ما امروز در جلسه غیر علنی با حضور فرمانده سپاه و معاونانش حضور داشتیم که بحث‌های جدی شد. واقعیت آن است که ۲۸ سال است که راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی خرید تسلیحاتی و مهندسی معکوس و تولیدات بومی و غیر قابل دسترسی و غیر قابل پیش بینی جمهور‌ی اسلامی ایران در قالب راهبرد مقابله به مثل و دفاع در برابر آمریکا تعریف شده است، چون در طول این مدت دشمنی آمریکا را تشخیص داده و در قبالش به آمادگی دفاعی رسیدیم. به همین دلیل اعتقادمان این است که جنگ نمی‌شود. آمریکایی‌ها هم می‌دانند که امکان جنگ با ایران را ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که از فاصله دو هزار کیلومتری هدف‌های خود را در قالب سیاست دفاعی بزند، اما اگر ناو‌های آمریکایی بخواهند اقدامی را صورت دهند حداکثر فاصله با ما ۵۰۰ کیلومتر است. آن‌ها خودشان می‌دانند در هیچ جنگی در این حد گرفتار یک فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد؛ لذا اعتقادمان آن است که جنگ نمی‌شود، چون راهبرد آمریکا جنگ نیست. آنچه آن‌ها دنبال می‌کنند جنگ روانی است و سعی می‌کنند آن را با تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی همراه کنند.

فلاحت پیشه افزود: در این شرایط دولت باید به وظایف خود عمل کند. معتقدیم بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و به دلیل ضعف‌های دولت در ابعاد نظارتی و بازرسی است. با این وجود ما در زمینه دفاعی آمادگی دفاعی کامل داریم و باز هم معتقدیم با این تحولات جنگ نمی‌شود و کسی هم به آقای ترامپ زنگ نخواهد زد و در نهایت آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند که جدی‌تر موضوع مذاکره با ایران را مطرح کنند. حتماً خودشان خواهند دید که موضوع ایران با هر کشور دیگر یعنی حتی کره شمالی هم متفاوت است.

 

انتهای  پیام/ز

 

 راهبرد آمریکا جنگ نیست

برچسب ها: اخبار مجلس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.