مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

ملخ‌های موجود در آذربایجان ربطی به تهاجم ملخ‌ها به جنوب کشور ندارند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ملخ‌های منطقه مهاجر نیستند و ربطی به تهاجم ملخ‌ها به جنوب کشور ندارند، اما نگرانی از خسارت زا بودن آن‌ها وجود دارد.

ملخ‌های موجود در آذربایجان ربطی به تهاجم ملخ‌ها به جنوب کشور ندارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود کیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت : تاکنون یک مرحله سم پاشی در کانون ملخ‌های آذربایجان شرقی که از سمت مغان رسیدند، انجام شده است، اما هنوز رصد اصلی برای شناسایی کانون‌های اصلی و پیش بینی مقدار سم لازم برای نابودی این آفت باقی مانده است.

وی افزود: این سم پاشی در منطقه «ایری بوجاق» شهرستان خداآفرین انجام شده و در واقع نوعی لکه گیری کانونی ملخ‌های مهاجم بوده است.

وی ادامه داد: این آفت فعلا تحت کنترل است، اما امکان طغیان آن وجود دارد.

محمودکیا تاکید کرد: دیده بانی و شناسایی کانون ملخ‌های منطقه آغاز می‌شود تا مانع خسارت به مراتع و مزارع کشاورزان شویم، زیرا در کنار خسارت زا بودن ملخ منطقه آذربایجان که از گونه مراکشی است، خطر مهاجرت نیز در این ملخ‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه با گرمای هوا ملخ مراکشی به دنبال سبزینگی می‌رود، اما در آذربایجان شرقی رشد این آفت هنوز طغیانی نیست، گفت: ۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در معرض این خطر هستند، اما خداآفرین و کلیبر بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

وی یادآور شد: ح والی خرداد به مدت یک ماه خطر خسارت ملخ به مراتع و مزارع کشاورزان و انواع محصولات کشاورزی وجود دارد، اما تاکنون بودجه‌ای برای مبارزه با این آفت تخصیص داده نشده است و سازمان از منابع مالی داخلی خود هزینه می‌کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم نیاز است، گفت: این موضوع باید در ستاد بحران آذربایجان شرقی بررسی و اعتبارات لازم داده شود.

 انتهای پیام / ا 

انجام یک مرحله سم پاشی در کانون ملخ‌های آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار