آیا با تغییر نام خیابان فلامک به شجریان مخالفت می‌شود؟

با وجود تصویب تغییر نام خیابان فلامک به شجریان از سوی شورای شهر تهران برخی اخبار درباره مخالفت فرمانداری با این موضوع به گوش می‌رسد.

آیا با تغییر نام خیابان فلامک به شجریان مخالفت می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش شورای شهر تهران در مصوبه‌ای تغییر نام چند خیابان به نام هنرمندان را به تصویب رساند.

یکی از بندهای این مصوبه مربوط به تغییر نام خیابان فلامک به محمدرضا شجریان بود که اکنون اخباری از فرمانداری تهران منتشر شده که نشان می دهد هنوز این مصوبه به تایید هیأت تطبیق نرسیده است.

آنطور که در اخبار آمده است، هیأت تطبیق مخالف برخی تغییر نام ها است و به همین علت هنوز مصوبه شورای شهر را تایید نکرده است.

غلامحسین آرام معاون امور هماهنگی و عمرانی فرماندرای تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با مخالفت فرمانداری با تغییر نام معابر و خیابان ها در شهر تهران اظهار کرد: موضوع تغییر نام معابر در جلسه هیات تطبیق مطرح شد که این مورد در حال بررسی است.

وی افزود: در نامه هیات تطبیق به شورای اسلامی شهر نام گذاری معابر تنها به شخص و یا اشخاصی مطرح نشده بود  بلکه این نامه به صورت کلی مطرح شده بود.

آرام گفت: در نامه مذکور به اعضای شورای شهر باید مبنای و علت تغییر نام معابر و یا خیابان ها مشخص شود و در این که چه نامی انتخاب شده بحثی نبوده است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی فرماندرای تهران تصریح کرد: فرمانداری تهران و هیات تطبیق هیچ گونه مخالفت و یا موافقتی با نام گذاری خیابان ها ندارد.

در این ارتباط محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران نیز گفت: فهرستی که در مورد نامگذاری‌های معابر به فرمانداری ارسال شده است در هیئت تطبیق بحث شده و اکنون از شورای شهر توضیح خواسته شده که دلایل انتخاب نام برخی از بزرگان فرهنگ و هنر بر روی معابر شهر تهران را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این نوع واکنش تا کنون سابقه نداشته است، اظهار کرد: ما در این دوره ۲۹ مصوبه نامگذاری داشتیم که بدون هیچ اظهار نظری از سوی هیئت تطبیق تایید شده است، زیرا ماهیت هیئت تطبیق ورود به محتوا نیست و تنها بررسی می‌کنند که آیا مصوبات شورا با قانون مطابقت دارد یا نه؟

وی با بیان اینکه کمیسیون نامگذاری مرجع تشخیص نام معابر است، تصریح کرد: شورای شهر به عنوان شورای بالا دستی نظرات کمیسیون نامگذاری را بررسی می‌کند و اگر به لحاظ محتوایی موافق بودند آن را تایید و اگر مخالف بودند آن را رد می‌کنند لذا ما هم در پاسخ به هیئت تطبیق گفتیم که محتوا خارج از وظایف قانونی آن است و جز وظایف فرمانداری نیست.

حق شناس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت مخالفت با نامگذاری معابر به نام سه تن از هنرمندان چه بود، گفت: یکی از مصوباتی که به نام هنرمندان بوده ابلاغ و ارسال شده، اما در مورد نام شاعران هیئت رئیسه بنا به ملاحظاتی که داشتیم نام دو تن از شاعران را از آن لیست ابلاغ نکرده و بقیه را ارسال کرده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که شما پیشنهاد تغییر نام پارک شهر به پارک صلح را داده‌اید، بیان کرد: من چنین پیشنهادی نداده‌ام، زیرا پارک شهر از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین پارک‌های تهران است و هیچگاه این کار را نمی‌کنم و هیچ عقل سلیمی هم به خود اجازه نمی‌دهد چنین کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی سرشار از دروغ است و این مسائل پیش می‌آید.

حق شناس در پایان با اشاره به مراسمی که مدتی پیش در موزه صلح پارک شهر برگزار شد، گفت: من در آنجا گفتم که کارکرد پارک شهر می‌تواند صلح باشد و چه خوب است که این پارک را تبدیل به مکانی کنیم که نگاه صلح طلبی ایرانی را نشان دهد.

گفتنی است؛ با تصمیم اعضای شورای شهر تهران در یکصد و سی‌ و ششمین جلسه شورای شهر تهران قرار است خیابان سپند در محدوده اقدسیه به نام عزت‌الله انتظامی، بلوار فلامک در شهرک قدس به نام محمدرضا شجریان، خیابان معارف در محدوده اوین به نام داوود رشیدی، خیابان ۲۴ متری در سعادت‌آباد به نام محمد علی کشاورز، خیابان کوکب در محدوده شهرآرا به نام غلامحسین امیرخانی و خیابان نیلوفر در اختیاریه به نام علی نصیریان نامگذاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو این وضع اقتصادی شما هم با اسم شجریان بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این تغیر نامها چه معنی داره؟وضعمون بهتر میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
kazem
۱۴:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من هر چی کار میکنم 3 برابرش خرج میکنم


خسته شدیم ازبس تو صف شکر مرغ گوشت ایستادیم
آخرین اخبار