فعالیت ۱۶ باشگاه رفتینگ در سامان ممنوع شد

به علت واژگونی یک قایق غیر مجاز رفتینگ در سامان، فعالیت ۱۶ باشگاه رفتینگ در این شهرستان ممنوع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به دنبال واژگونی یک قایق غیر مجاز رفتینگ طی چند روز گذشته در آب‌های زاینده رود سامان، فعالیت ۱۶ باشگاه رفتینگ از سوی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

جواد صابریان رئیس اداره ورزش و جوانان سامان گفت: ۱۶ باشگاه مجوزدار رفتینگ با ۱۰۰ قایق، زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان فراهم کرد.

وی افزود: ممنوعیت باشگاه‌های مجوزدار به منظور ساماندهی، تعیین دستگاه متولی و ناظر و مشخص کردن بیمه برای سرنشینان قایق‌ها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون، شناسایی و جمع آوری باشگاه‌های غیر مجاز رفتینگ در شهرستان سامان در اولویت است و فعالیت باشگاه‌های مجوزدار نیز در صورتی که اصول فوق رعایت شود، امکان پذیر خواهد شد.

صابریان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون بر اثر ورزش مهیج رفتینگ در ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده رود چهارمحال و بختیاری، هیچ گونه حادثه فوتی رخ نداده است.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی و وجود رودخانه‌های خروشان زاینده رود و کارون، دارای زمینه‌های مساعد برای توسعه گردشگری ورزشی در رشته‌های مهیج از جمله رفتینگ، بانجی جامپینگ، پاراگلایدر، اسکی و صخره نوردی می‌باشد.

رفتینگ یا قایق‌سواری در مسیر آب‌های خروشان از رشته‌های ورزشی و تفریحی مهیج است که مسافران سوار بر قایق‌های مخصوص، ضمن لذت بردن از هیچان رویارویی با امواج رودخانه‌ها و گذر از میان جنگل ها، کوه‌ها، دشت‌ها و روستاها، به تماشای مناظر می‌نشینند.

انتهای پیام/خ

ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ در سامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار