اعتراض سنای افغانستان به عمیات شبانه نظامیان خارجی

سنای افغانستان به کشته شدن غیرنظامیان بر اثر عملیات شبانه نظامیان خارجی اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس و اعضای مجلس سنای افغانستان به کشته شدن غیرنظامیان براثر عملیات شبانه نظامیان خارجی اعتراض کردند.

«فضل هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنای افغانستان در جلسه علنی این مجلس گفت: بیش از نود درصد کشته شدگان عملیات‌های شبانه نظامیان خارجی  غیرنظامیان هستند.

او تصریح کرد: در تازه‌ترین عملیات شبانه در شهرستان «چپرهار» از توابع استان ننگرهار، چهار آموزگار افغانستانی جان خود را از دست دادند.

رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: نظامیان خارجی و افغان در عملیات‌های شبانه در هدف گیری خود اشتباه می‌کنند و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

چند سناتور دیگر نیز با ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان بر اثر عملیات‌های شبانه نظامیان خارجی و افغان بر توقف چنین عملیات‌هایی تاکید کردند.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در سه ماه اول سال جاری میلادی نظامیان افغان و خارجی در مقایسه با طالبان و داعش، غیرنظامیان بیشتری را کشته بودند.

بر اساس این گزارش، نظامیان افغان و خارجی مسئول کشته شدن سیصد و پنج غیرنظامی و گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان مسئول کشته شدن دویست و بیست و هفت غیرنظامی در سه ماه اول امسال بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار