رئیس منابع طبیعی دامغان:

گل محمدی در ۲۰ هکتار اراضی تویه دروار کشت شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۲۰ هکتار از اراضی منطقه تویه دروار این شهرستان، با مشارکت تعاونی‌های مردمی حوضه آبخیز اگره زیر پوشش گل محمدی رفت.

گل محمدی در ۲۰ هکتار اراضی تویه دروار کشت شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اکبر عباسی راد رئیس منابع طبیعی دامغان از آغاز عملیات کاشت گل محمدی با مشارکت شرکت تعاونی‌های مردمی حوضه آبخیز اگره خبر داد و گفت: برای انجام این طرح ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ هزینه شده است.

وی افزود: برای زیر کشت بردن ۲۰ هکتار از اراضی، نیاز به کاشت ۶ هزار اصله گل محمدی است که این نهال‌ها توسط اداره منابع طبیعی خریداری و در اختیار شرکت قرار گرفته است.

عباسی راد ادامه داد: در این عملیات مشارکتی، اداره منابع طبیعی تعهد تهیه نهال‌های گل محمدی و شرکت کشت و صنعت تویه دروار تعهد انجام عملیات کشت، آبیاری، حفاظت و نگهداری را برعهده گرفته است.

وی اظهار داشت: از بهمن ماه ۹۷ تا کنون چهار هزار اصله گل محمدی در اراضی امیریه و پنج هکتار باغ گل محمدی به یاد شهیدان در اردوگاه قدس دامغان ایجاد شد.

عباسی راد اضافه کرد: در چهار سال اخیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دامغان با مشارکت منابع طبیعی زیرکشت گل محمدی رفته است.

وی افزود: بیشترین کشت گل محمدی در شهرستان دامغان مربوط به شهر‌های امیریه، دیباج و منطقه تویه دروار بخش امیرآباد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، گل محمدی به عنوان یکی از محصولات کشاورزی مهم در شهرستان دامغان است که مصرف خوراکی و دارویی دارد.

انتهای پیام / گ

کشت گل محمدی در ۲۰ هکتار اراضی تویه دروار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار