سفر هئیت اقتصادی جنبش انصارالله به اردن

­هیئتی از جنبش انصارالله یمن به منظور شرکت در گفتگو‌ها با دولت مستعفی یمن روز یکشنبه از صنعا راهی اردن شد.

سفر هئیت اقتصادی جنبش انصارالله به اردنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ­هیئتی از جنبش انصارالله یمن به منظور شرکت در گفتگو‌ها با دولت مستعفی یمن روز یکشنبه از صنعا راهی اردن شد.

یک منبع حمل و نقل هوایی در فرودگاه بین المللی صنعا به این خبرگزاری گفت تیم اقتصادی متشکل از محمد السیانی رئیس بانک مرکزی وابسته به جنبش انصارالله و برخی مسئولان اقتصادی دیگر برای شرکت در نشستی با نظارت سازمان ملل، صنعا را به مقصد امان پایتخت اردن ترک کرد.

این منبع افزود محمد السیانی و دیگر اعضای تیم اقتصادی وابسته به جنبش انصارالله روز یکشنبه با یک فروند هواپیمای اختصاصی راهی امان شدند.

این منبع یادآور شد پس از دخالت مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و کسب موافقت از ائتلاف (تحت امر عربستان سعودی) برای پرواز هواپیما از فرودگاه بین المللی صنعا، تیم اقتصادی وابسته به جنبش انصارالله راهی امان شد.

در همین حال یک منبع سیاسی در صنعا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت سازمان ملل بر روند گفتگو‌ها میان هیئت‌های انصارالله و دولت مستعفی و فراری یمن درباره اوضاع اقتصادی و راه‌های بی طرف کردن اقتصاد یمن از مناقشه این کشور که از چهار سال پیش ادامه دارد، نظارت خواهد داشت.

از سوی دیگر روند خروج یکجانبه نیرو‌های جنبش انصارالله از بنادر الحدیده، راس عیسی و الصلیف از روز یکشنبه آغاز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، محور مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار