­مشاور اقتصادی کاخ‌سفید: گفتگو‌های تجاری با چین ممکن است چند ماه به طول بیانجامد

مشاور ارشد اقتصادی کاخ‌سفید در مصاحبه با برنامه ساندی شو فاکس نیوز به سوالات درباره جنگ تجاری با چین پاسخ داد.

­مشاور اقتصادی کاخ‌سفید: گفتگو‌های تجاری با چین ممکن است چند ماه به طول بیانجامدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، «لری کادلو» مشاور ارشد اقتصادی کاخ‌سفید در مصاحبه با برنامه ساندی شو فاکس نیوز به سوالات درباره جنگ تجاری با چین پاسخ داد.

مجری این برنامه پرسید آیا شما انتظار دارید چین به خاطر افزایش تعرفه‌های ما تلافی کند و این آیا به این زودی خواهد بود؟
کادلو گفت: من فکر می‌کنم که چنین باشد، اما جالب این است که هنوز اقدامات متقابلی که انتظار می‌رفت، عملی نشده است. ما امروز یا فردا بیشتر خواهیم دانست. ما خواهیم دید که چه خواهد شد. تا الان چیزی نشنیدیم.

مجری برنامه پرسید آیا گفتگو‌ها با چین ادامه خواهد یافت و آیا برنامه‌ای برای گفتگو‌های جدید تنظیم شده است؟
مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: هنوز خیر، اما چینی‌ها سفیر لایتزر را دعوت کردند تا به پکن برود و همچنین وزیر منوچین را نیز دعوت کردند. هنوز طرح‌های مشخص و قاطعی وجود ندارد. بنابراین ما می‌خواهیم که مطمئن شویم. ما فکر نمی‌کنیم که چینی‌ها به اندازه کافی جلو باشند. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم. گفتگو‌ها ادامه دارد و من می‌خواهم این را بگویم که نشست گروه بیست در ژاپن در پایان ماه ژوئن آینده برگزار می‌شود. شانس دیدار رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور شی در این نشست نسبتا بالا است.

کادلو افزود: اگر اتفاقی رخ دهد ما اعلام خواهیم کرد. ما جلسه استماع خواهیم داشت. ما اظهارات علنی خواهیم داشت. این که این گفتگو‌ها چه مقدار زمان ببرد؟ ما نمی‌دانیم. ممکن است چند ماه یا این حدود زمان ببرد.

مجری پرسید: چند ماه؟ اما گفتگو سه یا چهار هفته انجام شده است. شما می‌گویید که ممکن است طولانی‌تر شود؟
کادلو گفت: بله، منظورم این است که یک زمان شصت ماهه یا یک همچین چیزی در نظر گرفته شده است. بنابراین شما می‌توانید آن را چند ماه، سه ماه بنامید. سفیر لایتزر می‌تواند به صورت مفصل درباره آن صحبت کند، اما به هر صورت این زمان خواهد برد. سناتور رند پال، سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی گفت منافع بسیار کاهش مالیات که موجب کاهش بیکاری و رشد اقتصادی فوق العاده شده است می‌تواند با این جنگ تعرفه‌ای از بین برود. با توجه به افزایش بحث ما با چین، من بسیار نگران هستم. به هر صورت ما در وسط این راه هستیم و رئیس جمهور در حال نبرد مذاکره‌ای با چینی‌ها است و من فکر می‌کنم که او در حال حاضر احساس می‌کند که آن‌ها واقعا نمی‌توانند از گفتگو‌ها خارج شوند. من فکر می‌کنم که راه‌هایی برای باز نگه داشتن بازار چین وجود دارد و همچنان به این دولت توصیه می‌کنم که این کار را انجام دهد زیرا ما هر چه بیشتر در نبرد تعرفه‌ای یا تجاری باشیم، احتمال بیشتری برای ورود به رکود وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار