نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

آمریکا حق جلوگیری از خدمات بشردوستانه صلیب سرخ را ندارد

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: هیچ کشوری از جمله آمریکا حق ممانعت از انجام خدمات بشردوستانه صلیب سرخ جهانی را ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در دیدار با کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان افزود: حادثه سیل در ایران لکه ننگ و رسوایی دیگری به دامان آمریکایی‌ها زد، چرا که آن‌ها مانع خدمات بشردوستانه صلیب سرخ جهانی شدند.

وی با تاکید بر واکنش به موقع و مقتدرانه مجامع بین المللی در مقابل این اقدام آمریکا اظهار داشت: اگر جلوی تعدی و تجاوز سران این کشور گرفته نشود آینده بشریت در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال وقوع سیل و یا هر حادثه دیگر در مابقی کشور‌ها وجود دارد و اگر امریکا بخواهد مانع کمک‌های جهانی شود پس تکلیف حقوق بین الملل چیست؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: بدتر از جنایت آمریکا در حق مردم سیلزده ایران، سکوت مجامع بین المللی در مقابل این اقدام است چراکه حق حیات عده‌ای به خطر افتاده و کمک‌های بشردوستانه به محل حادثه ارسال نمی‌شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به مخالفت امریکا با انسان‌های بیدار و آگاه افزود: هرگونه اقدامی که در راستای مبارزه با ظلم و استکبار صورت گیرد با مقابله آمریکایی‌ها مواجه می‌شود که نمونه این امر در کشور‌های ایران، یمن، عراق، فلسطین، برخی کشور‌های آمریکای جنوبی و فرانسه مشهود است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران باید ظلم آمریکا در حق ملت را پیگیری کرده و نسبت به اقامه دعوی و طرح شکایت در دادگاه‌های بین المللی اقدام کند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: هلال احمر طولانی‌ترین و سخت‌ترین امدادرسانی سیل را داشت چرا که از روز اول درگیر این حادثه بوده و امروز نیز با گذشته ۴۰ روز همچنان در حال خدمات رسانی است.

آیت الله میرعمادی در خصوص سختی کار هلال احمر تصریح کرد: کار این نهاد نجات اموال، روح و روان انسان است و مادامی که آرامش در جامعه ایجاد نشود خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: با مدیریت حادثه سیل، کمترین اعتراض و ناراحتی را میان مردم داشتیم چراکه جامعه شاهد خدمات بی نظیر و ایثار هلال احمر بود.
وی افزود: نتیجه آموزش‌های همگانی هلال احمر در حوادث مشخص می‌شود و در سیل لرستان نیز مردم کار امداد و نجات را انجام می‌دادند که این امر نشان می‌دهد آموزش‌های هلال احمر موجب شده آحاد مردم به اعضای این جمعیت تبدیل شوند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر تداوم و تخصصی شدن آموزش‌های همگانی هلال احمر گفت: با صدور یک فراخوان از هلال احمر، هزاران نفر از جوانان داوطلب و عضو این نهاد در محل حادثه حاضر می‌شوند که این نشان می‌دهد این افراد ظرفیت بسیار مهم و ارزشمندی هستند.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: اگر سیل لرستان در یک کشور اروپایی یا امریکا رخ می‌داد تا یکسال هم ساماندهی نمی‌شد چراکه از این ظرفیت برخوردار نیستند.

وی غفلت از جوانان را موجب آسیب جدی به جامعه دانست و تاکید کرد: باید جوانان داوطلب هلال احمر را از نظر فرهنگی، اقتصادی، علمی، مهارت آموزی و فناوری توانمند کنیم تا در زمان مناسب از این جمعیت بهره‌مند شویم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حوادث طبیعی از جمله سیل استان را درس بزرگی برای ساماند‌های های بزرگتر دانست و گفت: اقدامات پیشگیرانه ارزشمندی در این حادثه صورت گرفت، اما متاسفانه برخی از مردم هشدار‌ها را جدی نگرفتند.

آیت الله میرعمادی درس دیگر سیل برای جمعیت هلال احمر را تکیه بر کمک‌های مردمی برشمرد و افزود: حضور مردم در این حادثه بسیار مهم بود و امروز ذخیره سازی کالا در انبار‌های هلال احمر به دلیل کمک‌های مردمی بیش از گذشته است.

وی اظهار داشت: بسیج مردمی برای کمک‌های مالی سرمایه بسیار بزرگی است و به گفته مدیران هلال احمر تا کنون ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال توسط مردم پرداخت شده که این نوع دوستی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین هلال احمر نباید تنها برای اعضای کنونی خود برنامه ریزی کند بلکه باید این برنامه‌ها را در سطح ۸۰ میلیون ایرانی ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: هلال احمر لرستان با تشکیل یک گروه کارشناسی زوایای مختلف سیل در ابعاد پیشگیری، بسیج مردمی، اطلاع رسانی و آموزش را بررسی و بر اساس آن برای حوادث احتمالی آینده برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/د

هلال احمر طولانی‌ترین و سخت‌ترین امدادرسانی سیل را داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار