سنندجی مطرح کرد؛

تشریح علت خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی برای پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ارتباط با واردات اتوبوس‌های شهری دسته دوم اظهار کرد: از سال ۸۹ تاکنون از سوی دولت برای حمل و نقل درون شهری تهران اتوبوس اختصاص نیافته که در همین رابطه اتوبوسرانی تهران پیگیری‌های مستمر و مجدانه به منظور نوسازی ناوگان تحت نظر داشته است.

وی افزود: بنابراین در مقطع زمانی حاضر، شرکت‌های اتوبوس‌ساز داخلی با عدم استقبال و برنامه‌ریزی در تولید اتوبوس درون‌شهری اقدامی برای اجرای گام اول در تولید برنداشته و عملاً برنامه‌ای برای تولیدات جدید نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: از سویی با افزایش شدید قیمت انواع اتوبوس درون‌شهری ناشی از شرایط اقتصادی و محدودیت‌های حاکم بر کشور عملاً امکان تأمین اتوبوس نو از منابع داخلی و خارجی ناممکن شده که در این راستا استفاده از اتوبوس‌های کارکرده که مسبوق به سابقه است جهت جلوگیری از بروز بحران در نظم حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های کارکرده در بسیاری از کشور‌ها از لحاظ کیفیت ساخت، میزان دودزایی و سطح استاندارد تولیدی به مراتب مناسب‌تر از تعداد کثیری از اتوبوس‌های بسیار فرسوده و با اتمام عمر کاری حال حاضر ناوگان است.

سنندجی بیان داشت: همچنین عمر مفید کاری اتوبوس‌ها در کشور بر مبنای وضعیت محصولات تولیدی خودروسازان داخلی که عمدتاًَ از لحاظ کیفیت محصول و خدمات پس از فروش از ضعف عمده‌ای برخوردار بوده، است و در سطح انتظارات ناوگان‌های حمل و نقل عمومی نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی تهران ضمن انعکاس نیاز‌ها و وضعیت فرسودگی حال حاضر اتوبوس‌های شهر تهران طرح اولیه به مراجع ذی‌صلاح، منتظر جمع‌بندی نهایی در جلسات تکمیلی مراجع مربوطه است.

سنندجی گفت: جزئیات بیشتر و اینکه اتوبوس‌های دسته دوم از چه کشور‌هایی وارد شوند، هنوز دقیق مشخص نیست.

انتهای پیام/

علت خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی دهها میلیارد دلار تو مترو میریزن معلومه که دیگه برا اتوبوسا پولی باقی نمیمونه
آخرین اخبار