همزمان با دهه ولایت؛

شهر خوی به عطر جشنواره شمس تبریزی مزین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:امسال همزمان با دهه ولایت شهر خوی به عطر جشنواره شمس تبریزی مزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیرکل  فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه  اعضای هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد ارومیه برگزار شد ، رونق بخش علمی و همکاری‌های بین دانشگاهی به خصوص دانشگاه ارومیه و ایفای نقش در زمینه پیشبرد علمی و شناساندن این شاعر نامی کشورمان در عرصه ملی و بین المللی را خواستار شد.

حجت الاسلام خدایاری همچنین از شخصیت‌های بنام هر شهر و منطقه‌، به عنوان یکی از شاخصه‌های اساسی در حوزه‌هایی همچون جذب توریست عنوان کرد و گفت:شهر خوی را جدای از ولایتمداری باید در حوزه‌ی وجود شخصیت‌هایی علمی و ادبی همچون شمس نیز نام و آوازه بین المللی به خود بگیرد.

مجرد ،مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این مراسم تلاش برای برگزاری همایش‌های پژوهشی و سنجش نکات ضعف و قوت در این زمینه را ،در رشد بستر‌های علمی موثر دانسته و ارائه سازوکار‌های تشکیل بنیاد به همراه اساس نامه‌های موازی و استفاده از تجارب جشنواره‌های علمی و ادبی اجرا شده در سطح کشور را، گامی اساسی در ارتقا و بهتر شدن کیفیت برگزاری جشنواره علمی شمس دانست.

جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این مراسم از گردهمایی گروه‌های آئینی و فرهنگی و ادبی ابراز خرسندی کرد و اطلاع رسانی در بحث برگزاری تور‌های فرهنگی و گردشگری و بحث‌هایی همچون پیوند شمس با مولانا و خواهرخواندگی خوی و قونیه را در بحث گردشگری و جذب توریست موثر دانست.

جعفر پور، دبیر این جشنواره در رابطه با برگزاری پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا گفت: این جشنواره ۲۳مرداد افتتاح می شود و دو شب از این جشنواره به شعر با موضوع  شمس و موضوع آزاد اختصاص دارد و اختتامیه نیز، ۲۸مرداد خواهد بود.

بیری رئیس این کنگره و فرماندار خوی و جمعی از اعضای هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی از دیگر مهمانان این جلسه بودند که برای هر چه بهتر اجرا شدن همایش امسال نقطه نظرات خود را بیان کردند.

بخش علمی این همایش ۶، ۷، ۸ مهر ۹۸ در شهر خوی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره شمس و مولانا در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.