آمریکا درباره عبور کشتی‌ها از دریای عمان هشدار صادر کرد

در پی انفجار روز گذشته در بندر فجیره امارات و آتش گرفتن چندین نفتکش، آمریکا درباره تردد کشتی‌ها در دریای عمان هشدار داد.

آمریکا درباره عبور از دریای عمان هشدار صادر کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، به دنبال انفجار روز گذشته در بندر فجیره امارات و آتش گرفتن نفتکش‌های مستقر در این بندر، آمریکا درباره تردد کشتی‌ها در دریای عمان هشدار صادر کرد.

هشدار آمریکا در خصوص تردد در دریای عمان پس از آن صورت گرفت که خالد فالح، وزیر انرژی عربستان، تایید کرد دو فروند از نفتکش‌هایی که صبح روز گذشته نزدیک بندر الفجیره امارات هدف قرار گرفتند، متعلق به عربستان بوده است. وزیر انرژی عربستان ضمن اذعان به آتش گرفتن نفتکش‌های سعودی آنرا حمله خرابکارانه به دو نفتکش عربستان دانست و آن را تهدیدی برای تردد آزاد کشتی‌ها و امنیت صادرات نفت توصیف کرد.

مقامات اماراتی تاکنون از توضیح علت این حادثه و مسئولان احتمالی آن خودداری کردند. ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا مستقر در منطقه نیز تاکنون درباره این حادثه اظهارنظری نکرده است. آمریکا به کشتیران‌ها اعلام کرده طی هفته آینده در منطقه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وزارت خارجه امارات روز یکشنبه اعلام کرد چهار نفتکش در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور هدف «عملیات‌های خرابکارانه» قرار گرفتند، اما هیچ جزئیاتی درباره ماهیت این خرابکاری ارائه نکرد. در همین راستا سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد فرماندهی مرکزی آمریکا اقدام به بررسی اطلاعات در خصوص حادثه فجیره می‌کند.

شبکه المیادین روز گذشته با اعلام وقوع انفجار‌هایی مهیبی در بندر فجیره امارات تاکید کرد صدای انفجار‌ها به وضوح شنیده شد. در پی وقوع انفجار‌ها هواپیما‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پرواز در آمدند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده اند در خبر‌ها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار