مرکز آمار اعلام کرد؛

رشد ۱۰.۶۵ درصدی قیمت تخم مرغ نسبت به فصل مشابه سال قبل

مرغ و تخم مرغ به ترتیب با افزایش ١١٤.٥٧ و ١٠.٦٥ درصدی منجر به رشد ٧٩.٣٨ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده ­اند.

کاهش ١٦.٠٧ درصدی قیمت تخم مرغ نسبت به فصل سال قبلبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز ملی آمار، گروه مرغ با افزایش ٢٥,٠٣ درصد و گروه تخم مرغ با کاهش ١٦.٠٧ درصدی، افزایش ١٣.٩٦ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده ­اند. همچنین گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ١١٤.٥٧ و ١٠.٦٥ درصد افزایش، موجب افزایش ٧٩.٣٨ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده ­اند. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، معادل ٥٠.٢٣ درصد (تورم سالانه) بوده است.
 
بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان ٩٧ نشان می ­دهد که استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش و کاهش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی و ایلام با ٤٤,٢٥ و ٤٣.٦٧ درصد است. همچنین تمام استان‌های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته ­اند، به طوری که استان گیلان با ٢١١.٤١ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۸.۳۴ درصدی گاوداری‌های صنعتی در زمستان ۹۷


در زمستان سال گذشته شاخص گروه مرغ به ٦٥٧,٣٧ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ٢٥.٠٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٤.٥٧ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یک روزه به ترتیب ٢٤.٦٤، ٣٢.٩٦ و ١٠.٠٨ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشته ­اند. همچنین پولت و مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ١٠٥.٥٦،٨٦.٤٨ و ٢٢٧.٨٤ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته اند.
 
 شاخص گروه تخم مرغ به ٢٩٩,٢٥ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٦.٠٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠.٦٥ درصد افزایش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه ­دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ١٢.٩٩ و ١٩.٠٣ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان می‌دهد. همچنین اقلام مذکور نسب به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩.١٣، ٣.١٠ درصد افزایش داشته است.

این گروه شامل کود است، در زمستان ٩٧ شاخص کود به ١٠٨٩,٥٠ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٣.٤٩ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢١.٥٧ درصد افزایش یافته است.
 
آمارهای دقیق  منتشر شده در مرکز آمار را اینجا بخوانید
 
انتهای پیام/
 

شاخص قیمت مرغ و تخم مرغ در سال گذشته اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار