آغاز بزرگترین مانور دریایی ترکیه در سه محور

بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین مانور دریایی ترکیه موسوم به «گرگ دریا ۲۰۱۹» امروز دوشنبه در دریای سیاه، دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی آغاز شد.

آغاز بزرگترین مانور دریایی ترکیه در سه محوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه صباح ترکیه، نیروی دریایی ترکیه بزرگترین مانور‌ در طول تاریخ  این کشور را با نام «گرگ دریا ۲۰۱۹» امروز، دوشنبه، آغاز کرد.

فرماندهی نیروی دریایی ترکیه در چهارچوب برنامه‌های سالیانه خود برای اولین بار این مانور را در سه محور دریای سیاه، دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی و به صورت همزمان اجرا می‌کند.

در این مانور‌ها ۱۳۱ کشتی، ۵۷ هواپیما و ۳۳ بالگرد دریایی مشارکت خواهند داشت و این مانور تا روز ۲۵ ماه میلادی می‌ و به مدت ۱۲ روز ادامه دارد.

عملیات‌هایی که قرار است در این مانور انجام شود شامل شلیک از دریا به خشکی، شلیک از موشک انداز‌های کشتی‌های جنگی، تمرین‌های جنگی بر فراز آب و گلوله باران هوایی به وسیله هواپیما‌ها و بالگرد‌ها است.

یانکی یاغچی اوغلو، فرمانده عملیات نیرو‌های دریایی پیش از این از آمادگی نیرو‌های ترکیه برای اجرای این مانور خبر داده و اعلام کرده بود که این مانور با هدف افزایش توانمندی و سطح آمادگی نیرو‌ها برای انجام هرگونه عملیات دریایی در هر زمانی برگزار می‌شود.

رسانه‌ها ترکیه‌ای نوشته اند که این مانور بزرگترین مانور دریایی در تاریخ ترکیه خواهد بود و جدیدترین کشتی‌های جنگی و بالگرد‌های دریایی در آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار