مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم خبر داد:

آغاز مرمت و ساماندهی ٨٠٠کیلومتر از راه‌های ییلاقی عشایر در خاتم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: مرمت وساماندهی ٨٠٠ کیلومتر از راه‌های ییلاقی عشایر شهرستان در حال انجام است.

 مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتمدر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  باتوجه به شدت بارش‌های بهاری در شهرستان و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و رواناب ها موجب آبگیری راه‌های عشایری و راه‌های دسترسی به مراتع و جنگل‌ها شد  در این راستا عملیات تیغ زنی و مرمت ٨٠٠کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان آغاز شده است.

وی بابیان اینکه روستائیان و عشایران نقش بسزایی در تولید فرآورده‌های دامی و اقتصاد شهرستان و استان دارند، افزود: با همکاری اداره امور عشایر استان یزد تیغ زنی ومرمت راه‌های عشایری چشمه انجیر، شوروئیه، سعدوئیه و کندر ولیعصر انجام شده است ومابقی راه‌ها طی یکماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با بارش نزولات آسمانی که موجب غنی شدن مراتع و بیابان‌ها شده و همچنین معتدل شدن آب و هوا، عشایر دام‌های خود را به سمت مناطق ییلاقی شهرستان کوچ داده اند که لازم بود راه‌های عشایری شهرستان طبق روال هرسال مرمت و تیغ زنی شود.

آغاز با اشاره به جعیت ۵هزار نفری عشایر شهرستان که بیشترین جمعیت عشایر در استان یزد را دارد، گفت: شهرستان خاتم دارای ٨٣۵هزار هکتار وسعت، ٣٨۴ آبادی، ۵١٨هزار هکتار مراتع، ۶۴هزار و٩٠٠هکتار جنگل،٢٠٠هزار هکتار بیابان و۴٠هزار و٨٠٠هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی است.

شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است.

انتهای پیام/ی

راه‌های ییلاقی عشایر در خاتم ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار