کلاهبرداری فروشگاه اینترنتی جعلی از ۴ شهروند اصفهانی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی که با جلب اعتماد شهروندان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: پس از شکایت ۴ شهروند مبنی بر اینکه از طریق فروشگاهی اینترنتی جمعاً مبلغ ۴۲ میلیون ریال جهت خرید کالا پرداخت و پس از مدت تعیین شده از طرف فروشگاه و پیگیری‌های متعدد، پذیرنده پاسخگوی آن‌ها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه کسب منافع مالی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر خرید صرفاً از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌شود که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان توصیه کرد: در خرید‌های آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب امان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد، همچنین کسب و کار‌های فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالیکه بسیاری از شعار‌هایی که در تبلیغات آن‌ها گفته شده است درست نمی‌باشد.


انتهای پیام/م

 

دستگیری گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.